مديرعامل شركت شهرك‌های صنعتی قم؛

استفاده ازبک فیلتربرای کاهش آلایندگی واحدهای تولیدی

طیبی نژدگفت:بانصب بک فیلتردرکوره‌های ذوب،امکان بهره برداری مجددازضایعات جمع آوری شده به‌عنوان مواداولیه رافراهم می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛         امیر طیبی‌نژاد،مديرعامل شركت شهرك‌های صنعتی قم، با اشاره به اجرای موفق سیستم پایش آنلاین در یکی از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی سلفچگان قم اظهار کرد: با اجرای سیستم آنلاین پایش آلودگی و زیست محیطی، نتایج خوبی به‌دست آمده است که لازم است سایر واحدهای مستقر در این شهرک صنعتی نیز به‌عنوان تجربه‌ای موفق از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کاهش سطح آلایندگی واحدهای صنعتی را به صورت جدی حمایت و پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: در سیستم پایش آنلاین در کنار نصب فیلتر و بک فیلتر در کوره‌های ذوب، در دودکش خروجی نیز سنسورهایی نصب می‌شود که به صورت لحظه‌ای در طول 24 ساعت ذرات خروجی را محاسبه و در صورت وجود آلایندگی بیش از حد استاندارد بلافاصله و به صورت آنلاین پیام‌هایی را به مسؤولان کارخانه و سازمان محیط زیست ارسال می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با مهم خواندن اجرای سیستم آنلاین پایش آلایندگی واحدهای صنعتی بیان کرد: این سیستم ضمن سنجش میزان آلایندگی خروجی واحد، امکان برنامه ریزی برای بهبود فرآیند و وضعیت خط تولید واحد صنعتی را فراهم می‌کند.

وی همچنین استفاده از بک فیلتر را سبب کاهش قابل توجه آلایندگی واحد تولیدی عنوان و یادآور شد: با نصب بک فیلتر در کوره‌های ذوب، امکان بهره برداری مجدد از ضایعات جمع آوری شده به‌عنوان مواد اولیه همین واحد را فراهم می‌کند و یا با فروش، توسط سایر واحدهای تولیدی مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرد.

طیبی نژاد در ادامه با بیان اینکه اجرای این سیستم امکان نظارت دقیق بر فعالیت واحدهای آلاینده به صورت آنلاین در تمام شبانه روز امکان پذیر می‌شود تاکید کرد: سایر واحد‌هایی که دارای آلایندگی هستند نیز باید در کنار نصب فیلتر و بک فیلتر واحد تولیدی خود را به سیستم پایش آنلاین مجهز کنند.

انتهای پیام/ح

پايش آنلاين آلايندگی واحدهای توليدی شهرك صنعتی سلفچگان قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار