رشد 45 درصدی صادرات قم

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری از افزایش 45 درصدی صادرات استان در هفت ماه نخست امسال خبر داد.

رشد 45 درصدی صادرات قمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آوری فرد،مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری امروز در جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی استان از افزایش 45 درصدی صادرات قم ،همزمان با کاهش واردات در هفت ماه نخست امسال خبر داد.

وی افزود: در این مدت 86 هزار تن انواع محصولات از قم به ارزش 113 میلیون دلار به سایر کشورها صادر شده که از نظر وزنی 45 درصد و از نظر ارزشی 23 درصد افزایش یافته است .

 مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد :در همین مدت واردات به استان به ارزش 156 میلیون دلار به 27 هزار تن رسیده که نشان دهنده کاهش 29 درصد از نظر وزنی و 41 درصد از نظر ارزشی است .

 آوری فرد از کاهش تورم در استان نسبت به کشور در شهریور امسال نیز سخن گفت و افزود: تورم در کشور در ماه شهریور هفت و هشت دهم درصد بوده که در قم به هفت و سه دهم درصد رسیده است .

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خاطر نشان کرد: که نرخ بیکاری استان نیز درتابستان امسال به دو و دو دهم درصد و نرخ مشارکت اقتصادی به سی و پنج و چهار دهم درصد رسیده است .

وی در ادامه اضافه کرد:نرخ مشارکت اقتصادی به معنای اعلام آمادگی نیروی فعال برای کار است که در قم 5 درصد کمتر از کشور است .

آوری فرد همچنین از رشد 11 درصدی منابع بانک های تجاری قم در شش ماه امسال خبر داد و گفت :منابع بانک ها از 8200 میلیارد تومان پارسال به 9200 میلیارد تومان در شش ماه امسال رسیده است .

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری به افزایش 15 درصدی مصارف بانک های تجاری نیز اشاره کرد و گفت: در عین رشد منابع بانکی مصارف بانک ها هم از 3700 میلیارد به 4300 میلیارد تومان رسیده است .

سیجانی، سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت هم در گزارشی گفت : 188 واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات تایید شده اند که تنها به 19 مورد آنها حدود 40 میلیارد تومان پرداخت شده است .

 طیبی نژاد، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی هم در گزارشی از وضعیت خوشه های مختلف صنعتی در قم به مشکلات خوشه صنعتی سوهان اشاره کرد و گفت: برند ملی سوهان قم اخیرا به ثبت رسیده که زمینه را برای صادرات بیشتر فراهم می کند .

وی خواستار اختصاص بودجه برای افزایش خطوط نوین تولید و بسته بندی سوهان شد .

استاندار قم نیز در پایان این جلسه از همکاری کردن بیشتر بانک ها با استان سخن گفت و افزود: این همکاری قطعا اثرات مثبتی در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی خواهند داشت .

انتهای پیام/ش

جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی استان قم برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.