اختصاص 14 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار برای اشتغال‌زایی در شهرستان خوانسار

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوانسار گفت: در سال جاری برای اشتغال‌زایی در شهرستان خوانسار 14 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عاطفه کریمی عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان خوانسار اظهار کرد: در سال جاری در خصوص تسهیلات مشاغل خانگی در قالب مستقل و پشتیبان 440 میلیون تومان اعتبار به شهرستان خوانسار تخصیص داده شده است.

وی افزود: برای پرونده‌های مستقل و پشتیبان 65 درصد این اعتبارات جذب شده است، دو برابر میزان سهم اشتغال پرونده‌ تشکیل و از استان افزایش اعتبار داشتیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوانسار گفت: از محل بند الف و ب تبصره 18 قانون بودجه سال جاری بر اساس کارگروه اشتغال استان برای اشتغال‌زایی در شهرستان خوانسار 14 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده است.

وی ادامه داد: این میزان را به دستگا‎ه‌های اجرایی و بانک‌های عامل ابلاغ کردیم و کارگروه اشتغال تا سقف دو هزار و 500 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت می‌کند، اگر متقاضیان بیش از این میزان تسهیلات درخواست کنند پرونده برای ارزیابی به کارگروه اشتغال استان ارسال می‌شود.

کریمی در ادامه بیان کرد: بخش دیگر اشتغال‌زایی در راستای ایجاد اشتغال پایدار روستائی از محل صندوق توسعه ملی است که در حال حاضر شیوه‌‌نامه آن ابلاغ شده است، مناطق هدف نیز روستاها و واحد‎های تولیدی که در نواحی صنعتی روستایی در قالب کشاورزی، معادن کوچک، فعالیت‌های خدماتی، صنایع دستی و سرمایه در گردش فعالیت می‌کنند، هستند که تسهیلات با بهره 6 درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تسهیلات روستایی اولویت با مشاغل کشاورزی است؛ 45 درصد تسهیلات روستایی به خدماتی کشاورزی و منابع طبیعی، 15 درصد فعالیت‌های خدماتی و  فناوری اطلاعات، 10 درصد صنایع و معادن، 10 درصد گردشگری، 10 درصد صنایع دستی و فرش دستباف و 10 درصد به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی روستایی اختصاص داده شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوانسار اضافه کرد: از میزان 14 میلیارد و 600 میلیون تومان کل اعتبار شهرستان، 22 میلیارد ریال به بانک کشاورزی، 29 میلیارد ریال بانک ملی، 18 میلیارد ریال بانک سپه، 15 میلیارد ریال بانک رفاه، 18 میلیارد ریال بانک ملت، 15 میلیارد ریال بانک صادرات، 18 میلیارد ریال بانک تجارت و 11 میلیارد ریال به بانک توسعه تعاون اختصاص داده شده است.

وی همچنین اذعان کرد: در سال جاری  95 نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری و همچنین 91 نفر تعدیل نیرو داشتیم که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

کریمی با بیان این‌که آمار بیمه‌شدگان اصلی شهرستان خوانسار در اسفند ماه سال گذشته سه هزار و 845 نفر بوده است، ابراز کرد: 191 نفر گروه‌های اصلی و تبعه، دو هزار و 488 نفر بیمه‌شدگان خاص، 91 نفر مقری‌بگیران، هزار و 866 نفر مستمری‌بگیران و کل بیمه‌شدگان سال گذشته 9 هزار و 938 نفر بودند.

وی در پایان مطرح کرد: تا پایان سال جاری بانک اطلاعاتی با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز کاریابی گردآوری می‌شود، فراخوان در راستای جذب تسهیلات شده است، دهیاران اجرایی در راستای حفظ اشتغال و صیانت از نیروی کار در جذب اعتبار برای متقاضیان تسهیلات بانکی تلاش کنند.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه کارگروه اشتغال شهرستان خوانسار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار