الهیارترکمن خبر داد:

جذب سربازمعلم در آموزش‌وپرورش

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از به کارگیری سرباز معلمان در آموزش وپرورش با هدف خدمت در مناطق محروم وروستایی خبر داد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی الهیارترکمن با اشاره بر ضرورت تأمین نیازهای آموزشی و زمینه سازی برای تحت پوشش قراردادن کلیه جمعیت لازم التعلیم در مناطق مختلف کشور، اظهارکرد: یکی از نیروهایی که بکارگرفته می‌شوند، سرباز معلمان هستد.

وی نیروهای سربازمعلم را مصدر خدمات ارزشمندی دانست وافزود: در راستای توسعه خدمات آموزشی، هماهنگی‌های لازم جهت انجام وظایف آموزشی موردنیاز وزارت آموزش وپرورش این نیرو‌ها، با ستاد کل نیروهای مسلح، انجام می‌شود.

الهیار ادامه داد: به استناد اصل (۱۴۷) قانون اساسی، نیروهای مسلح موظفند در زمان صلح، تعدادی از کارکنان وظیفه خود را به درخواست دولت برای انجام امور مختلف امدادی، تولیدی، کشاورزی، آموزشی، بهداشتی و پژوهشی در اختیار دولت قرار دهند.

وی گفت: به دلیل گستردگی دامنه فعالیت‌ها تعلیم وتربیت در اقصی نقاط کشور به ویژه در مناطق روستایی و عشایری یکی از متقاضیان استفاده از خدمات افراد فوق الذکر آموزش وپرورش است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش ادامه داد: گستردگی و پراکندگی مناطق آموزشی در نقاط مختلف کشور ایجاب می‌کند، برای تحت پوشش بردن کلیه افراد لازم التعلیم از ظرفیت‌های موجود، از جمله خدمات سرباز معلمان استفاده شود، اما این نیاز نافی توجه به کیفیت و انتخاب صحیح این افراد در وزارت آموزش وپرورش نیست.

وی ادامه داد: نیازهای آموزشی به تفکیک منطقه، مقطع، رشته تحصیلی و استان به ستاد کل نیروهای مسلح اعلام می‌شود و ستاد کل نیروهای مسلح نیز شرایطی برای جذب این افراد دارد که می‌توان به دارابودن مدرک تحصیلی لیسانس و بالا‌تر و غیبت نداشتن در زمان اعزام به خدمت سربازی اشاره کرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش تصریح کرد: پس از انتخاب نهایی و طی شدن مراحل گزینش، افراد پس از گذراندن دوره آموزشی نظامی در تیرماه هر سال به وزارت آموزش وپرورش معرفی می‌شوند.

وی گفت: برای افرادمنتخب، دوره‌های تخصصی و عمومی در قالب دوره‌های بدو خدمت برگزار کرده و پس از موفقیت در سپری کردن دوره و موفقیت در آزمون این دوره‌ها، آنان را جهت تعیین محل خدمت به گروه طرح و برنامه ادارات کل آموزش وپرورش استان‌ها معرفی وغالباً در مناطق محروم، کمتر برخوردار و مدارس کم جمعیت روستایی به کارگیری می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: سرباز معلمان در طول دوره ۲ ساله خدمت خود در وزارت آموزش وپرورش از نظر قوانین و مقررات هیچ تفاوتی با سایر نیروهای آموزشی نداشته و تحت نظارت مستمر و ارائه راهنمایی‌های لازم صورت می‌پذیرد.

وی اظهار کرد: موضوع سرباز معلمان یکی از حساسیت‌ها و اولویت‌های وزارت آموزش وپرورش است اما سعی خواهیم کرد بکارگیری این نیرو‌ها کیفیت آموزشی را تحت الشعاع قرار ندهد بنابراین سربازانی مصدر خدمات آموزشی می‌شوند که از کیفیت و صلاحیت لازم برای تدریس برخوردار باشند.

انتهای پیام/

جذب «سرباز معلم» در آموزش و پرورش برای خدمت درمناطق محروم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
چطوری میشه استخدام شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۸ دی ۱۳۹۶
عالیه .