فعالیت ۱۲ واحد صنعتی پرورش شترمرغ در لرستان

مدیرامور طیور جهاد کشاورزی لرستان از فعالیت ۱۲ واحد صنعتی پرورش شترمرغ در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدعلی جعفرپور مدیر امور طیور جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: پیشینه پرورش شتر مرغ در کشور به ۳ دهه باز می‌گردد و اکنون لرستان نیز در رتبه دهم تولید و پرورش شترمرغ قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به وجود ۱۲ واحد صنعتی پرورش شترمرغ در لرستان، افزود: در لرستان ۱۲ واحد صنعتی پرورش شترمرغ وجود داشته که از این تعداد ۸ واحد فعال هستند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: سالانه شاهد تولید ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن گوشت شترمرغ در لرستان بوده و این محصول در بازار داخل و خارج از استان عرضه می‌شود.

جعفرپور بیان کرد: پرورش شترمرغ اکنون در لرستان به دو روش مولد و پرواری بوده و خوشبختانه شاهد استقبال مناسب مردم برای تهیه گوشت و سایر محصولات جانبی شترمرغ هستیم.

وی در ادامه با اشاره به مزیت‌های گوشت شترمرغ، افزود: گوشت شترمرغ دارای مزیت‌های زیادی بوده که نمونه بارز آن را باید رژیمی، کم چرب و غنی بودن دانست.

این مسئول بیان کرد: اکنون پرورش شتر مرغ در لرستان دارای توجیه فنی و اقتصادی مناسبی بوده و واحد‌های در حال فعالیت این حوزه از نظر تخصص در جایگاه مناسبی قرار دارند.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی لرستان گفت: در واحد‌های پرواری پس از ۸ ماه وزن هر راس شترمرغ به ۹۰ کیلوگرم رسیده و ۵۰ کیلوگرم گوشت خالص دارد.

جعفرپور در ادامه با اشاره به اینکه پرورش شترمرغ با شرایط آب و هوایی لرستان کاملا مطابقت دارد، افزود: با توجه به شرایط آب‌وهوایی مناسب استان پرورش شترمرغ دارای بازدهی مناسبی بوده و مطمئنا این سازمان حمایت‌های لازم را از نظر تسهیلاتی، فنی و پشتیبانی فروش انجام خواهد داد.

وی گفت: در مناطق جنوبی استان توسعه واحد‌های مولد و در مناطق سردسیر نیز توسعه واحد‌های پرواربندی در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.

انتهای پیام/م

۱۲ واحد صنعتی پرورش شترمرغ در لرستان فعالیت دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.