لرستان؛

پرداخت 80 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه کشاورزی لرستان

رئیس جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی لرستان در ۶ ماهه گذشته پرداخت‌ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ عبدالرضا بازدار دیشب در جلسه ستاد تسهیل استان لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: از مجموع 372 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌شده 48 میلیارد تومان مربوط به ابزار حوزه کشاورزی است که تقریباً 71 و نیم درصد از مجموع پرداختی‌ها به لحاظ تعداد و نزدیک به 13 درصد هم به لحاظ رقم در مجموعه کشاورزی محسوب می‌شود.
 
وی افزود: از مجموع 48 میلیارد تومان تسهیلات یادشده تقریباً 40 میلیارد تومان متعلق به بانک کشاورزی است و حجم پرداختی‌هایی که غیر از سامانه بهین یاب در مدت 6 ماه گذشته از شروع کار رونق تولید پرداخت‌شده تقریباً بالغ‌بر 80 میلیارد تومان است که در بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی به طرح‌ها و اقداماتی که انجام‌شده پرداخت‌شده است.
 
رئیس جهاد کشاورزی لرستان به همکاری بانک‌ها در زمینهٔ پرداخت تسهیلات حوزه کشاورزی اشاره و عنوان کرد: امسال باوجود مشکلات و چالش‌های موجود با همکاری بانک‌ها و مسئولان مرتبط حجم تسهیلات پرداخت‌شده در بخش کشاورزی در این مقطع کوتاه نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است.
 
نامدار صیادی معاون جهاد کشاورزی لرستان نیز در ادامه با تشریح طرح‌هایی که موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند، گفت: 6 طرح در بخش کشاورزی که عمدتاً در زیر بخش دام و دام‌پروری بوده‌اند شامل چهار طرح در زیر بخش دام و دام‌پروری و یک طرح در حوزه فرآورده‌های لبنی و طرحی دیگر هم درزمینهٔ تولید و بسته‌بندی ذرت علوفه‌ای بوده که با حضور بانک، متقاضی و بخش اجرا جلسات مختلفی برگزارشده و مصوباتی در این زمینه اجرا شده است.
 
به گفته وی دیگر طرح‌های جهاد کشاورزی برای دریافت تسهیلات بانکی شامل پرورش مرغ گوشتی 20 هزار قطعه‌ای در شهرستان سلسله، پرورش گاو شیری 20 رأسی و پرورش شترمرغ در شهرستان چگنی و  پرورش مرغ گوشتی 20 هزار قطعه‌ای در شهرستان دلفان بوده که با پیگیری‌های انجام‌شده نسبت به پرداخت تسهیلات و رفع موانع تولید آن‌ها اقداماتی صورت پذیرفته است.
 
انتهای پیام/ا
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.