رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبر داد:

سرقت اینترنتی جهت پرداخت شهریه دانشگاه

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری دانشجویی خبر داد که اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان کرده بود و با مبالغ آن شهریه دانشگاه خود را پرداخت می کرد.

سرقت اینترنتی جهت پرداخت شهریه دانشگاهبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۲۳ میلیون ریال به صورت اینترنتی از حساب وی برداشت شده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان کرد: با بررسی‌ها و انجام اقدامات فنی و تخصصی و جمع آوری سرنخ‌هایی در فضای مجازی نهایتاً متهم به هویت سامان. ف. شناسایی و دستگیر گردید.

وی افزود: متهم در مواجه با مدارک و مستندات این پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و عنوان کرد با توجه به اعتماد شاکی و یادداشت اطلاعات بانکی وی در فرصتی دیگر موقع انتخاب واحد دانشگاه بصورت اینترنتی شهریه دانشگاهم را پرداخت نمودم.

این مقام انتظامی به کاربران توصیه کرد: کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و در صورت قرار دادن کارت خود در اختیار اقوام و آشنایان و یا هر شخص دیگر، سریعا رمز اول و دوم آن را تغییر دهید.

وی تاکید کرد: سامانه پیامکی تراکنش‌های بانکی را فعال نمایید تا در صورت برداشت‌های احتمالی سریعاً از آن مطلع شده و اقدامات لازم از جمله مسدود سازی حساب بانکی خود اقدام نمایید.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه از یک رمز برای حساب‌های مختلف بانکی استفاده نکنید، این امر بسیار خطرناک می‌باشد، افزود: حتما موجودی حساب خود را با نگه داشتن رسید‌های بانکی (تراکنش‌ها) به طور مرتب کنترل و حسابرسی کنید و هرگونه مغایرت را به بانک اطلاع دهید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

 انتهای پیام/

پرداخت شهریه دانشگاه با پول سرقتی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار