ضرورت توجه به 3 هزار کلاس چند پایه روستایی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به وجود بیش از 3 هزار کلاس چند پایه روستایی در استان، نیازمند توجه بیش از پیش به این حوزه هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جعفر پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در جلسه با مشاوران خود در دستگاه تعلیم و تربیت استان گفت: مشاوران نقش بی‌بدیلی در گره گشایی از مشکلات آموزش و پرورش دارند.

وی با تاکید بر نقش مشاوران بعنوان دایره المعارف دستگاه تعلیم و تربیت گفت: احاطه کامل مشاوران بر مسائل آموزشی وپرورشی به بهبود و تسهیل روند موجود کمک می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: این جلسه در راستای تقویت نقاط قوت و به حداقل رساندن نقاط ضعف مجموعه و حرکت از وضع موجود به سمت وضعیت مطلوب در تمام حوزه‌های آموزشی و پرورشی دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی با تاکید بر نقش مشاوران به عنوان گره‌گشای مشکلات مجموعه افزود: مشاوره صحیح منجر به حرکت در مسیر ترسیم شده و عامل کاهش اشتباهات مجموعه می شود.

پاشایی همچنین نقش مشاوران در آموزش وپرورش را همچون سوپاپ اطمینان مجموعه دانست و اظهار داشت: مشاوران باید در کنار تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها، نقش گره‌گشایی در حل مشکلات را ایفا کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان‌شرقی خواستار ایجاد ابتکار وخلاقیت در بدنه آموزش و پرورش توسط مشاوران شد و افزود: حل مشکلات شاغلان، بازنشستگان و عیادت از بیماران سرلوحه کار مشاوران باشد.

پاشایی با اشاره به شعار مدرسه کانون آموختن خلاق و زیستن با اخلاق گفت: مشاوران باید پیگیر تحقق شعار دستگاه تعلیم وتربیت بوده و ماموریت های مجموعه را مرور و بررسی کنند.

مدیر دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجان‌شرقی آموزش ابتدایی را سنگ بنای توسعه نظام آموزشی کشورها دانست و افزود: با توجه به وجود بیش از 3 هزار کلاس چند پایه روستایی در استان، نیازمند توجه بیش از پیش به این حوزه هستیم.

وی گفت: با وجود محدودیت‌های مالی در طول دولت یازدهم و در مقایسه با سایر استان‌ها، جهت گیری نظام آموزشی در اکثر موارد آموزشی و پرورشی و رفاهی از کنکور و المپیاد گرفته تا میانگین نمرات پایانی خرداد، تعداد پژوهشسرا، پوشش تحصیلی، احداث خانه های معلم و باشگاه فرهنگیان و ...ارتقاء چشمگیری یافته است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان با بیان اینکه آموزش و پرورش رتبه نخست عملکرد را در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان دارد، گفت: این موضوع نباید ما را از تلاش مضاعف غافل کند و انتظار می‌رود با جدیت بیش از پیش برنامه‌های پیشگیری پیگیری شود.

پاشایی توسعه ورزش دانش‌آموزی، گسترش دآرالقران‌ها و کتابخانه‌ها را از جمله برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و یاد آور شد: آموزش حقوق شهروندی در مجموعه با همکاری شهرداری اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول در استان از احدث بیش از 120 نمازخانه مدرسه‌ای در دو سال 95 و 96 خبر داد و افزود: تعداد دارالقرآن‌ها از 18 عدد در سال 92 به 44 دارالقرآن در سال 96 افزایش یافته است.

پاشایی اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی دو سال پیاپی است که در رتبه های زیر10،100 و 1000 بعد از تهران مقام دوم کشوری را کسب کرده که بعد از انقلاب اولین بار اتفاق افتاده است.

مدیر دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجان‌شرقی یادآور شد: قبل از استقرار دولت تدبیر و امید تنها 5 مجمع در آذربایجان شرقی فعالیت داشت اما در حال حاضر این تعداد به ۲۴ مجمع افزایش یافته است.

پاشایی افزود: از سال 85 تا 90 شاخص رشد در این حوزه 0.5 درصد بوده این در حالی است که در حد فاصل سال 90 تا 95 این رقم 2/5 درصد را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول در آذربایجان‌شرقی اولویت دار کردن امر سوادآموزی در مناطق و نواحی را خواستار شد و افزود: موضوع شناسایی اولیای بی سواد و پوشش تحصیلی آنان باید امسال با کار جهادی حل شود.

 

انتهای پیام/ش

 احدث بیش از 120 نمازخانه مدرسه‌ای درسال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.