رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی مطرح کرد؛

زبان فارسی و زیباشناسی رکوددار آثار ارسالی به جشنواره فارابی

میرزایی گفت: بیشترین اثر در گروه زبان و ادببات فارسی ومطالعات هنر و زیباشناسی به جشنواره ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین میرزایی رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی در نشست خبری نهمین جشنواره بین المللی فارابی که امروز در پژوهشکده برگزارشد، گفت: در هشت دوره قبلی وزارت علوم دستاوردهای مهمی در حوزه های علمی و علوم انسانی کسب کرده است.
وی ادامه داد: این دوره جشنواره مانند دوره های قبل در دو سطح بزرگسالان و جوانان به دریافت بررسی و انتخاب آثار برگزیده می پردازد.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: از کل آثار رسیده در بخش داخلی و بین المللی4 هزار و 183 اثر دریافت شده است که از این مجموعه 499 اثر در بخش بین المللی و مابقی در بخش داخلی هستند.

وی گفت:در حال حاضر در این دوره بیشترین اثر در گروه زبان و ادببات فارسی به جشنواره ارسال شده است افزون بر این مطالعات هنر و زیباشناسی  از جمله گروهای پر مخاطب این جشنواره محسوب می شوند.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: در مجموع از تعداد آثار ارسال شده در مجموع 2 هزار و 792 اثر در بخش بزرگسالان و هزار و 391 اثر در بخش جوانان به جشنواره ارسال شده است.

میرزایی اظهار داشت:در این میان 74 درصد شرکت کنندگان مردان و 26 درصد را بانوان به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: در مجموع در بررسی های کمیته های بین المللی 6 اثر فاخر از کشورهای آلمان، ایرلند، افغانستان و بوسنی به جشنواره ارسال شده است.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار کرد: در این دوره در بخش بزرگسال از 13 اثر و در بخش جوانان  از 14 اثر تقدیر خواهد شد.

میرزایی گفت: در مجموع 6 اثر در بخش بزرگسالان و جوانان رتبه اول، 4 اثر رتبه دوم و17 اثر رتبه سوم را از آن خود کرده اند.

وی گفت: علاوه بر بخش داخلی و بین المللی بخش ویژه ای هم در این جشنواره خواهیم داشت که از مترجماین برتر انجمن های علمی حوزه علوم انسانی تجلیل خواهیم کرد و در روز افتتاحیه از 41 اثر برگزیده تقدیر به عمل خواهد آمد.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: خوشبختانه امسال گروهای علمی دانشگاه ها، مشارکت و فعالیت خوبی داشته اند و امیدواریم بتوانیم در آینده آثار را به صورت دیجیتالی دریافت کنیم.

میرزایی در خصوص حضور رئیس جمهور در این جشنواره گفت: از شخص رئیس جمهور در این برنامه دعوت به عمل آمده است امیدواریم با وجود تراکم برنامه های رئیس جمهور امکان حضور در این برنامه را داشته باشند چرا که ایشان دغدغه اصلی شان در بخش علوم انسانی و توجه جدی به آن است.

وی یادآورشد: علوم انسانی در خدمت جامعه است و جشنواره فارابی نیز به دنبال تحقق این هدف در جامعه و ارتقا سطح علوم انسانی و اسلامی است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار