سردار شهید کاظمی دارای اراده‌ای فوق‌العاده قوی بود

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان گفت: اصلاً هرکسی بخواهد در جمهوری اسلامی که در برابر استکبار جهانی قد علم کرده و کار کند باید دارای اراده قوی باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار اصغر عرب‌پور امروز در حسینیه گلستان شهدای اصفهان در جمع تعدادی از نیروهای پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: هنوز ناگفته‌های زیادی درباره شخصیت شهید حاج احمد کاظمی وجود دارد.

وی افزود: برخی از سخنرانان شهدا را افرادی آسمانی و دست‌نیافتنی معرفی می‌کنند که با شهادتشان دوباره به آسمان پر گشودند ولی بدانید شهدا هم زمینی بودند و با رفتارشان لایق شهادت شدند،  شهید سجاد شاه‌سنایی را شاهد بودید که نه در میدان جنگ نظامی در سوریه یا جای دیگر بلکه مظلومانه در دفاع از انقلاب اسلامی و ولایت در داخل کشور به دست منافقان به شهادت رسید.

فرمانده لشکر 14 امام حسین (ع) اصفهان توجه به مسائل ایمنی و حفظ جان نیروهای زیرمجموعه را از ویژگی‌های بارز شهید کاظمی بیان کرد و گفت: این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس در طرح‌ریزی‌های خود به‌گونه‌ای عمل می‌کردند تا کمترین تلفاتی از نیروهای خود داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سردار حاج احمد کاظمی به همراه شهید محمد منتظری پیش از انقلاب به لبنان رفته و فعالیت می‌کردند، بعد از راه افتادن قائله‌هایی در نقاط مختلف کشور که پیش از جنگ تحمیلی انجام‌گرفته بود سریع وارد عمل شده و به مناطق مختلف سرکشی کردند و از روزهای ابتدای جنگ تحمیلی 8  ساله در خط شیر علیه دشمنان بعثی حضور داشتند.

سردار عرب پور با بیان اینکه سردار کاظمی نه عضو بلکه مؤسس لشکر 8 نجف اشرف بود، اظهار داشت: شناخت این شهید درباره لشکر به شکلی بود که حتی از جزئی‌ترین مسائل لشکر مطلع بودند و روحیات نیروهای خود را به‌خوبی می‌شناخت.

وی خاطرنشان کرد: سردار حاج احمد کاظمی به بنده که آن موقع یکی از فرمانده گردان‌هایشان بودم دستور داده بود تک‌تک نیروها را به اسم بشناسم و با آن‌ها ارتباط داشته باشم.

سردار عرب‌پور با بیان اینکه سردار کاظمی دارای اراده‌ای فوق‌العاده قوی بود، گفت: اصلاً هرکسی بخواهد در جمهوری اسلامی که در برابر استکبار جهانی قد علم کرده و کار کند باید دارای اراده قوی باشد.

وی توجه ویژه به رعایت و حفظ بیت‌المال، حفظ جان نیروهای زیردست و رعایت اصول غافلگیری را از دیگر شاخصه‌های شهید بزرگوار حاج احمد کاظمی عنوان کرد  و افزود: در زمان جنگ آن‌قدر ایشان به حفظ سلامت و جان رزمندگان زیرمجموعه خود تأکید داشتند که حتی صدای برخی از فرماندهان رادرآورده بود.

فرمانده لشکر 14 امام حسین (ع) اصفهان تبعیت محض از ولایت را از دیگر ویژگی‌های بارز شهید کاظمی بیان کرد و گفت: این شهید راه خود را باکسانی که حتی از بزرگان و هم دیار وی بودند ولی با ولایت زاویه داشتند جدا کرد و همین موضوع سبب   شد تا عده‌ای به وی متعرض شوند.

وی با اشاره به مشغله‌های زیادی که فرماندهان در زمان جنگ داشتند، اظهار داشت: شهید کاظمی به‌رغم این مسائل از مطالعه غافل نمی‌شد و خود را همیشه به‌روز نگه می‌داشت و تا به کاری اشرافیت پیدا نمی‌کردند آن را انجام نمی‌دادند.

این فرمانده نظامی گریزی نیز به گفته یکی از ایادی استکبار در منطقه زد و تصریح کرد: آن‌ها کوچک‌تر از آن هستند که بخواهند حرفی از کشاندن جنگ به داخل ایران بزنند.

 

انتهای پیام/م

 

ویژگی‌های شهید احمد کاظمی به روایت فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.