ضرورت پرداختن به مهارت‌های زندگی در نظام آموزشی کشور

معاون سیاسی امنیتی فرماندار همدان با تاکید بر ضرورت پرداختن به مهارت‌های زندگی در نظام آموزشی کشور گفت: به طور قطع با این امر شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور خواهیم بود.

 ضرورت پرداختن به مهارت‌های زندگی در نظام آموزشی کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  علی اصغر ناظری‌پور،معاون سیاسی امنیتی فرماندار همدان امروز در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی شهرستان همدان با بیان اهمیت دانش در کشور اظهار داشت: پروژه انقلاب اسلامی با داشتن دانش و بینش مردم از تحولات و جریان‌های شکل گرفته در کشور و منطقه و موضع‌گیری مناسب با جریان شروع شد.

وی با بیان اینکه بحث سواد شاخص مناسب برای حساسیت مردم نسبت به ظلم و بی‌عدالتی است، افزود: بحث سواد تنها در خواندن و نوشتن خلاصه نمی‌شود بلکه به درک مسائل اجتماعی و بروز احساس و واکنش مناسب نیز می‌انجامد که خوشبختانه درک اجتماعی در کشور ما در مقایسه با کشورهای منطقه بیشتر و قابل شهود است و آن چیزی که کشور ما را با ثبات کرده به دلیل همین درک مسائل اجتماعی است.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار همدان به موضوع اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و نقش سواد و دانش مردم را در محکومیت اغتشاشات موثر دانست.

وی عنوان کرد: ممکن است رخدادهای اجتماعی در دیگر کشورها به جنگ، شکاف قومیتی، گروه‌بندی حزبی و سیاسی منجر شود اما در کشور ما به دلیل اینکه مردم از ابتدا به دنبال استقلال، آزادی، مبارزه با ظلم و بی عدالتی بودند بر اساس سواد و دانشی که داشتند، مطالبات و خواسته‌های خود را در چارچوب قانون پیگیری کردند.

ناظری‌پور با بیان اینکه به لحاظ تبلیغات گسترده در فضای مجازی یک فضای هیجانی در کشور برای ایجاد اغتشاش ایجاد شد، گفت: هیجاناتی در کشور تزریق شد اما مردم با دانشی که داشتند متوجه این بودند که بحث هیجان تنها به دنبال تخریب، آشوب و گسترش بی ثباتی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه در جریان اغتشاشات صورت گرفته مردم با حمایت خود از نظام و جامعه موجب ایجاد ثبات در کشور شدند، افزود: این حماسه مردم قابل تقدیر است که همواره پای نظام و انقلاب خود ایستاده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار همدان در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه در دستگاه تعلیم و تربیت و نظام آموزشی ما به مهارت های زندگی کمتر توجه شده است، تصریح کرد: بر اساس آمارهای به دست آمده اکثر افرادی که در آسیب‌های اجتماعی درگیر هستند باسواد و گاهاً دارای تحصیلات دانشگاهی نیز هستند چراکه یکی از مشکلات آموزش و پرورش ما بحث مهارت‌های زندگی است که به آن توجه نشده است.

وی با تاکید بر ضرورت پرداختن به مهارت‌های زندگی در نظام آموزشی کشور اضافه کرد: به طور قطع با این امر شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور خواهیم بود.

ناظری‌پور به تلاش‌های صورت گرفته در راستای آموزش مهارت‌های زندگی در نظام آموزشی کشور اشاره و عنوان کرد: بسیار خرسندیم که رویکرد جدید سوادآموزی تنها بحث خواندن و نوشتن نیست و به مهارت‌های زندگی نیز اهتمام می‌ورزد و در سند نیز پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های استان در بخش سوادآموزی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین اداره نهضت سوادآموزی نواحی یک و دو همدان ابراز امیدواری کرد: احصای آمار 13 هزار از سال گذشته کار بسیار بزرگی است و امیدواریم با همت دستگاه‌های مرتبط در بحث سوادآموزی به رشد 100 درصدی سواد دست یابیم.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار همدان با اشاره به کسب رتبه نخست استان در بحث پوشش سوادآموزی در سطح کشوری تاکید کرد: شاخص باسوادی در استان 97 درصد است که از میانگین کشوری 3 درصد بیشتر و نشان‌دهنده تلاش و عزم جدی مسئولین در بحث ریشه‌کنی بی‌سوادی است.

وی با بیان اینکه ریشه‌کنی بی‌سوادی باید دغدغه همه باشد بر عزم جدی دستگاه‌های اداری برای باسوادی افراد تاکید و خاطرنشان کرد: تحقق این امر مستلزم کمک تمام نهادها است.

انتهای پیام/خ

پرداختن به مهارت‌های زندگی در نظام آموزشی کشور ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.