مون جائه این از ترامپ تشکر کرد

رئیس‌جمهور کره جنوبی از همتای آمریکایی خود به علت «کمک» به برگزاری نخستین مذاکرات بین سئول و پیونگ‌یانگ پس از گذشت دو سال قدردانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی، روز چهارشنبه از دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود، به علت «کمک» به آغاز نخستین مذاکرات بین کره شمالی و کره جنوبی ظرف مدت بیش از دو سال گذشته قدردانی کرد و در عین حال هشدار داد اگر کره شمالی اقدامات تحریک‌آمیز انجام دهد، با تحریم‌های شدیدتر روبرو خواهد شد.

او در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «من فکر می‌کنم ترامپ به سبب کمک به مذاکرات بین دو کره، شایسته احترام و قدردانی است.»

مذاکرات بین دو کره روز سه‎شنبه در منطقه‌ای غیرنظامی که از سال ۱۹۵۳ کره شمالی و کره جنوبی را از یکدیگر جدا کرده است، برگزار شد. این مذاکرات پس از یک دوره طولانی از تنش در شبه‌جزیره کره  برگزار شد.

کره شمالی سال گذشته آزمایش‌های موشکی خود را افزایش و همچنین ششمین و قوی‌ترین آزمایش هسته‌ای خود را نیز انجام داد که منجر به تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه پیونگ‌یانگ شد. مذاکرات روز سه شنبه که نخستین مذاکرات بین کره شمالی و کره جنوبی از دسامبر سال ۲۰۱۵ به شمار می‌رود با هدف کمک به حل مشکلات، احیای رایزنی‌های نظامی و همچنین جلوگیری از مناقشات احتمالی بین دو کره برگزار شد.

انتهای پیام/

قدردانی مون جائه این از ترامپ پس از برگزاری مذاکرات میان دو کره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار