شهرداری اراک باید کار‌های در توان بخش خصوصی را واگذار کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: شهرداری باید کار‌های در توان بخش خصوص را حتما به مردم واگذار کند.

شهرداری اراک باید کار‌های در توان بخش خصوصی را واگذار کند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک با تاکید بر داشتن برنامه ۵ ساله برای شهرداری‌ها گفت: بایستی برنامه‌ها را در حد و اندازه بودجه شهرداری تدوین کرد و از طرفی شهرداری باید کار‌هایی را که بخش خصوصی توان انجام آنرا دارد، حتما به مردم واگذار کند.

زندیه وکیلی برنامه بدون بوجه را بی خاصیت دانست و افزود: برنامه و بودجه مکمل هم هستند و بودجه بدون برنامه هم کارایی ندارد و اگر بودجه شهرداری در راستای یک برنامه مدوّن نباشد، راه بجایی نخواهد برد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد تغییر و تحوّل در جهت توسعه شهری و خدمت رسانی بهینه به شهروندان اضافه کرد: ثبات مدیریت و برنامه محور بودن از شاخصه‌های موفقیت در مدیریت شهری است که در شورا‌ها و شهرداری‌های موفق به آن توجه شده و بایستی این امر مهم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با بیان اینکه تعامل شهرداری و شورا با دستگاه‌های مرتبط با مدیریت شهری بسیار کارساز و یکی از شاخصه‌های شورا‌ها و شهرداری‌های موفق است ادامه داد:: باید در چارچوب انجام وظایف قانونی از تقابل و جبهه گیری در مقابل سایر دستگاه‌های مرتبط با امور شهری پرهیز و بجای آن از تعامل و همکاری بهره گیری شود.

وی بیان کرد: بحث و تبادل نظر، خاصیت کار شورایی است، اما وقتی طرح یا موضوعی به تصویب اکثریت اعضا می‌رسد، بعنوان نظر همه اعضا تلقی شده، قابل احترام و لازم الاجراست و پس از تصویب آن، باید از موضع گیری‌های شخصی و ابراز نظر‌های متفرقه پرهیز و تلاش جمعی در جهت اجرایی شدن آن معطوف شود.

در این نشست در باره طرح‌های مدیریت شهری، ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی، کاهش آلودگی هوا، میراث فرهنگی و بازار تاریخی اراک، استفاده بهینه از پساب فاضلاب شهر برای فضای سبز و احیای باغات کرهرود و سنجان، حمل و نقل عمومی، صنوف مزاحم شهری و دیگر موارد مربوط به شهر و شهرداری اراک به هم فکری و بحث و تبادل نظر پرداختند.


انتهای پیام / ج


سخنان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در باره شهرداری اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۱ دی ۱۳۹۶
خرید اتوبوس های گازسوز انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۱ دی ۱۳۹۶
خرید اتوبوس های گازسوز انجام شود