اجرای احکام اسلامی در یونان محدود می‌شود!

پارلمان یونان با تصویب قانونی پیروی از احکام اسلامی در بخش مسلمان‌نشین این کشور را محدود کرد.

اجرای احکام اسلامی در یونان محدود می شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ پارلمان یونان با تصویب قانونی استفاده از  نمادها و احکام مذهبی را برای مسلمانان در منطقه «تراکیه» واقع در شمال غرب این کشور محدود کرد.

این قانون در حد گسترده‌ای پیروی از احکام اسلام و مجموعه فرمان های علمی و عبادی مسلمانان را در زمینه آداب و مناسک اسلامی، ازدواج، طلاق، و وصیتنامه محدود می کند. در صورتی که یکی از شهروندان مسلمان یونان از  اجرای این قانون سرپیچی کند در دادگاه محاکمه می شود.

بر اساس این قانون جدید نحوه عزل و نصب مبلغان مذهبی و همچنین دامنه قدرت و اختیارات آنها بر عهده دولت است.

حزب «آغاز طلایی» از احزاب راست افراطی یونان، تنها حزبی بود که با این قانون مخالفت کرد. آنها معتقدند قوانین مذهبی باید به طور کامل از نظام قضایی یونان حذف شوند. سخنگوی این حزب در پارلمان گفت: یونان تنها کشور اروپایی است که همچنان کاربرد قوانین مذهبی در مورد خانواده را جدا از قانون کلی کشور، به رسمیت می شناسد.

بر اساس پیمان 1923 لوزان که پس از شکست یونان در جنگ استقلال ترکیه منعقد شد، قانون شریعت در تراکیه غربی – منطقه مسلمان نشین یونان—لازم الاجرا بود. در نوامبر 2017، «الکسیس سیپراس»، نخست وزیر یونان متعهد شد قانون شریعت را برای مسلمانان این کشور لغو کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار