با پیشی گرفتن از ترامپ؛

رهبر حزب حاکم میانمار برنده جایزه بین‌المللی «اسلام‌هراسی» شد

«آنگ سان سو چی» به دلیل جنایات وحشتناک میانمار علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا، به عنوان برنده جایزه «اسلام‌هراسی» سال ۲۰۱۷ انتخاب شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری آناتولی، «آنگ سان سو چی»، رهبر حزب حاکم میانمار  روز گذشته (یکشنبه) به عنوان برنده جایزه بین المللی «اسلام هراسی» سال 2017 انتخاب شد.

جنایات علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار به قدری وحشتناک بوده است که باعث شد وی از دیگر نامزدهای دریافت این جایزه بین الملی از جمله «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، «مارین لوپن»، رهبر حزب ملی فرانسه و «خیرت ویلدرس»، رهبر حزب برای آزادی هلند، که بارها اظهاراتی بر ضد مسلمانان به زبان آورده‌اند، پیشی بگیرد.

بر اساس اعلام شورای روهینگیایی اروپا، در سه سال گذشته حدود 2000 تا 3000 مسلمان روهینگیایی در ایالت راخین میانمار کشته شده اند. بیش از 617 هزار مسلمان روهینگیایی نیز مجبور شده است از کشور فرار کنند و به بنگلادش پناه ببرند.

در انگلیس هم جایزه سالانه اسلام هراسی به «تامی رابینسون»، رهبر سابق گروه فاشیستی لیگ دفاع از انگلیس که به دلیل دیدگاه های ضداسلامی اش معروف است، اعطا شد. دیگر نامزدهای دریافت این جایزه عبارت بودند از «کتی هاپکینز»، مجری و خبرنگار تلویزیونی، «نایجل فراژ»، رهبر سابق حزب استقلال انگلیس، «آن ماری واترز»، مؤسس حزب برای انگلیس و «بوریس جانسون»، وزیر امور خارجه انگلیس.

در بخش رسانه هم شبکه خبری فاکس نیوز جایزه «اسلام هراسی» را از آن خود کرد.

جایزه اسلام هراسی هر ساله از سوی کمیسیون حقوق بشر اسلامی مستقر در لندن اعطا می شود. کمیسیون حقوق بشر اسلامی یک سازمان تحقیقاتی خصوصی و مستقل است که در سال 1997 تأسیس شده است.

آنگ سان سو چی به دلیل خشونت ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا و آواره کردن هزاران نفر از سوی جامعه بین الملل مورد انتقاد های شدید قرار گرفته است. حمله ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیا از 25 اوت سال جاری میلادی آغاز شد. ارتش میانمار با هدف پاکسازی نژادی خانه بسیاری از مسلمانان روهینگیایی را به آتش کشیده است. جنایات مداوم ارتش میانمار باعث شده است که تعداد زیادی از مسلمانان به بنگلادش فرار کنند.


انتهای پیام/

رهبر حزب حاکم میانمار جایزه بین‌المللی «اسلام‌هراسی» را از آن خود کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار