بورس در هفته‌ای که گذشت:

فراز و نشیب در بازار سهام/روند رشد شاخص بورس کاهشی شد

بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته؛ تحت‌تاثیر کاهش هیجانات سیاسی، شاهد فراز و نشیب در شاخص سهام و معاملات بوده است.

الاکلنگ بازار در تالارشیشه ایبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در اولین روزمعاملات، شاخص بورس و اوراق بهادار با رشد ۳۴۱.۳ واحدی به پله ۹۶ هزار و ۲۷۰ واحدی رسید، درحالیکه ارزش کل معاملات بورس تهران از ۱ میلیارد ریال فراتر رفت و با دست به دست شدن ۳۷۳ میلیون سهم طی ۵۱ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

نماد‌های پر بیننده معاملات نماد شپنا، فملی، پترول، شتران، فارس، شبریز، فولاد با روند صعودی را به پایان رساند.

شاخص کل فرابورس با ۸.۱۰ واحد رشد به پله ۱ هزار و ۶۳ واحد رسید که براین اساس ارزش کل معاملات از ۱ میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۳۷۳ میلیون سهم طی ۳۵ هزار نوبت معاملاتی است.

*** در دومین روز بازار، شاخص بورس و اوراق بهادار با کاهش ۳۵.۸۱ واحدی به پله ۹۶ هزار و ۲۳۴ واحدی رسید و ارزش کل معاملات بورس تهران از ۱ میلیارد ریال فراتر رفت و با دست به دست شدن ۷۰۸ میلیون سهم طی ۵۷ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

نماد‌های پر بیننده معاملات نماد وبملت با روند صعودی و نماد فولاد، فملی، کگل، شپنا، فارس، ومعادن با روند نزولی کار خود را به پایان رساند.

شاخص کل فرابورس با ۴.۷۰ واحد رشد به پله ۱ هزار و ۶۸ واحد رسید که براین اساس ارزش کل معاملات از ۱ میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۵۳۰ میلیون سهم طی ۴۱ هزار نوبت معاملاتی است.

*** در سومین روز از بازار، شاخص بورس و اوراق بهادار با رشد ۹۸.۶ واحدی به پله ۹۶ هزار و ۳۳۲ واحدی رسید، درحالیکه ارزش کل معاملات بورس تهران از ۲ میلیارد ریال فراتر رفت و با دست به دست شدن ۸۰۱ میلیون سهم طی ۵۴ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

نماد‌های پر بیننده معاملات نماد وبملت، فملی، فارس، رمپنا، پرداخت، شاراک با روند صعودی و نماد پارسان با روند نزولی کار خود را به پایان رساند.

شاخص کل فرابورس با ۷.۱۰ واحد رشد به پله ۱ هزار و ۷۵ واحد رسید که براین اساس ارزش کل معاملات از ۲ میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۴۶۶ میلیون سهم طی ۴۴ هزار نوبت معاملاتی است.

*** در چهارمین روز بازار نیز شاخص بورس و اوراق بهادار با کاهش ۱۸۳.۲۲ واحدی به پله ۹۶ هزار و ۱۴۹ واحدی رسید و ارزش کل معاملات بورس تهران از ۲ میلیارد ریال فراتر رفت و با دست به دست شدن ۹۰۱ میلیون سهم طی ۵۸ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

نماد‌های پر بیننده معاملات نماد فملی، جم با روند صعودی و نماد فارس، فولاد، خودرو، خساپا با روند نزولی کار خود را به پایان رساند.

شاخص کل فرابورس با ۲.۵۰ واحد رشد به پله ۱ هزار و ۷۷ واحد رسید که براین اساس ارزش کل معاملات از ۱ میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۳۵۲ میلیون سهم طی ۳۸ هزار نوبت معاملاتی است.

*** همچنین در آخرین روز بازار بورس نیز شاخص بورس و اوراق بهادار با رشد ۸۳.۳۶ واحدی به پله ۹۶ هزار و ۱۸۶ واحدی رسید. ارزش کل معاملات بورس تهران از ۳ میلیارد ریال فراتر رفت و با دست به دست شدن یک میلیارد و ۲۲۸ میلیون سهم طی ۵۱ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

نماد‌های پر بیننده معاملات خودرو، رمپنا، کچاد و شپنا با روند صعودی و تاپیکو، غدیر و فولاد با روند منفی کار خود را پایان داد.

شاخص کل فرابورس با ۶۰.۰ واحد کاهش به پله یک هزار و ۷۶ واحد رسید که براین اساس ارزش کل معاملات از ۹۸۱ میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۳۱۹ میلیارد و ۴۸۷ میلیون سهم طی ۳۲ هزار نوبت معاملاتی است.

انتهای پیام/

بررسی افت و خیزهای شاخص بورس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار