ارائه ۴۲۷ خدمت حقوقی به مددجویان استان

۴۲۷ خدمت حقوقی در ۹ ماهه سال جاری به مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ارائه شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛رئیس اداره حقوقی کمیته امداد استان با بیان اینکه این خدمات در زمینه های کیفری، حقوقی، دادخواست، شکوائیه و دفاعیه بود گفت: ۶۹ پرونده مددجویی و سازمانی شامل ۶۴ مورد حقوقی و ۵ مورد کیفری با تأکید بر توانمندسازی جامعه هدف در امور حقوقی امسال برای مددجویان انجام شد.


شمس‌الدینی افزود: هدف از ارائه خدمات حقوقی به مددجویا ارتقاء سطح آگاهی آنان برای احقاق حقوق آنها است.


وی ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی به مددجویان را از دیگر برنامه‌های این حوزه برشمرد و ادامه داد: ۱۵۸ مورد خدمات مشاوره‌ای حقوقی در خصوص مسائل خانوادگی مددجویان از جمله مهریه، نفقه زوجه، طلاق و طلاق توافقی، حضانت، نگهداری طفل و پرداخت نفقه اولاد و الزام به تمکین زوجه برای مددجویان انجام شد.


رییس اداره حقوقی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تنظیم ۱۴ لایحه دفاعیه، بررسی و تنظیم ۱۱۲ قرارداد و شرکت در ۷۴ جلسه از دیگر برنامه‌های حوزه حقوقی برای مددجویان در ۹ ماهه سال جاری است.


شمس‌الدینی با بیان اینکه ۳۳ وکیل نیکوکار با کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد همکاری دارند افزود: براساس تفاهم‌نامه کمیته امداد با کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضائیه، مددجویان در صورت وجود دعاوی قضایی و مشکلات حقوقی، از سوی این نهاد به کانون وکلا یا مرکز مشاوران قوه قضائیه معرفی می‌شوند تا به مشکلات آنان رسیدگی شود.

انتهای پیام/د

مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.