نماز معجونی برای تمام ساعات زندگی انسان

مسئول نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به حالت بازدارنده بودن نماز گفت: نماز معجونی است که برای تمام ساعات زندگی انسان برنامه دارد.

نماز معجونی برای تمام ساعات زندگی انسان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام شاکری،مسئول نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان همدان  در سومین جلسه دبیران ستاد اقامه نماز استان همدان که با حضور مدیرکل زندان‌های همدان، معاون فرهنگی دادگستری کل استان و دبیران ستاد اقامه نماز دستگاه‌های قضایی و جمعی از مسئولین فرهنگی اداره کل زندان‌های استان اظهار داشت: در اجلاس سراسری نماز کشور، سازمان زندان‌ها نیز به عنوان دستگاه برتر در امر نماز شناخته شد و این نشان از عزم جدی مسئولان این سازمان در برپا داشتن فریضه نماز است.

وی با اشاره به حالت بازدارنده بودن نماز گفت: نماز معجونی است که برای تمام ساعات زندگی انسان برنامه دارد.

مسئول نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان همدان خواستار حضور پر رنگ سایر دستگاه‌های قضایی استان در امر نماز شد و افزود: مدیران دغدغه‌مند در حوزه نماز، از تمامی امکانات دستگاه خود برای ترویج و توسعه فرهنگ نماز بهره می‌جویند.

وی به توافق‌های امضاء شده بین دستگاه‌های اجرایی و ستاد اقامه نماز کشور اشاره کرد و افزود: از آنجا که این توافقنامه‌ها توسط بالاترین مسئول هر دستگاه امضاء شده بنابراین ارزیابی‌هایی که در این حوزه صورت می‌پذیرد، بر اساس مفاد مندرج در توافقنامه‌ها خواهد بود و لازمه کسب امتیاز مطلوب از ارزیابی اقامه نماز اجرای تمام مفاد توافقنامه‌ها است.

شاکری با اشاره به ضعف مستندسازی در حوزه نماز، خواستار تقویت این وجه از کار شد و افزود: دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی باید از تمام مراحل انجام کار، تصویر، صورتجلسه و سایر موارد لازم را تهیه کرده و نسبت به مستندسازی موارد به نحو مطلوب و شایسته اقدام لازم را انجام دهند.

وی عناصری چون امام جماعت، مدیریت مجموعه، برنامه‌های فرهنگی، فضای نمازخانه، نمازگزاران، یاوران نماز و ... را در امر برپایی باشکوه نماز در ادارات بسیار مفید و موثر خواند و افزود: ستاد اقامه نماز آمادگی دارد در تمام زمینه‌ها مانند مباحث تخصصی نماز، روانشناسی و... آموزش‌های لازم را به ائمه جماعت داده تا در ادامه کار ائمه جماعات در ادارات شاهد رشد و بروز شدن دانش و اطلاعات آنها به منظور نیل به اهداف توسعه و ترویج نماز باشیم.

انتهای پیام/خ

معجونی برای تمام ساعات زندگی انسان نماز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار