درخواست آمریکا از گردشگران برای صرف نظر از سفر به ۵ ایالت در مکزیک

وزارت خارجه آمریکا در پی افزایش جرائم خشونت‌آمیز در مکزیک، گردشگران را از سفر به ۵ ایالت در این کشور منع کرد.

درخواست آمریکا از گردشگران برای صرف نظر از سفر به 5 ایالت در مکزیکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، افزایش جرائم و فعالیت باندهای خلافکار در مکزیک، وزارت خارجه آمریکا را بر آن داشت که از گردشگران به طور جدی بخواهد از سفر به 5 ایالت در این کشور خودداری کنند. این سطح هشدار معمولاً برای کشورهایی صادر می‌شود که درگیر جنگ هستند.

ایالت‌هایی که در فهرست هشدار وزارت خارجه آمریکا قرار گرفته‌اند شامل گوئه ررو، تامائولیپاس، سینالوآ، میچوآکان و کولیما می‌شوند. در واقع این سطح هشدار برابر با هشدارهایی است که درمورد سفر به کشورهای جنگ زده مانند سوریه، افغانستان و عراق صادر می‌شود.

«آکاپولکو» یکی از شهرهای بندری و بسیار مهم در تاریخ مکزیک نیز که روزی محل فرود هواپیماهای هالیوود بود در سال‌های اخیر به میدان جنگ باندهای خلافکار تبدیل شده است و یکی از بیشترین نرخ‌های کشتار در جهان را دارد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: «گروه‌های مسلح در مناطق زیادی از گوئه ررو مستقل از دولت عمل می‌کنند. اعضای این گروه‌ها جاده‌ها را مسدود می‌کنند و با مسافران رفتاری خشونت‌آمیز دارند».

به طور کلی وزارت خارجه آمریکا مکزیک را در دومین سطح هشدار از سطوح چهارگانه خود قرار داد و اعلام کرد: «به دلیل افزایش جرائم خشونت آمیز مانند قتل، آدم ربایی، دزدی و سرقت خودرو در مکزیک باید احتیاط کرد».

براساس آمارهای رسمی کشتار در مکزیک در سال گذشته رکورد زد. به طوریکه تنها در چند ماه اخیر تعدادی از سیاستمداران، مقامات و نامزدهای ریاست‌جمهوری این کشور در خلال درگیریهای خلافکاران برای کنترل مسیرهای قاچاق مواد کشته شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، قاچاق ، مکزیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار