بودجه ۱۸ میلیارد دلاری آمریکا برای ساخت دیوار مکزیک

دولت آمریکا بودجه‌ای معادل ۱۸ میلیارد دلار را برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک در نظر گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، دولت آمریکا در چارچوب تحقق یکی دیگر از وعده های انتخاباتی جنجالی ترامپ اعلام کرد بودجه ای معادل 18 میلیارد دلار را برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک در یک بازه زمانی 10 ساله در نظر گرفته است.

قرار است در مجموع 1552 کیلومتر از مرز میان آمریکا و مکزیک دیوار کشیده شود. به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا خواستار ساخت دیوار در 505 کیلومتر دیگر از مرز میان دو کشور شده است.

ترامپ وعده داده است «یک دیوار بزرگ و زیبا» در مرز آمریکا و مکزیک بسازد؛ اما جزئیاتی در خصوص زمان اجرای این پروژه و هزینه های آن ارائه نکرده بود. دولت آمریکا در سال جاری خواستار تامین بودجه 1.6 میلیارد دلاری برای دیوارکشی 118 کیلومتر از مرز میان دو کشور شد.

برنامه 10 ساله دولت آمریکا برای ساخت دیوار در مرز مکزیک نخستین بار از سوی وال استریت ژورنال منتشر شد. اسناد مرتبط با اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا نشان می دهد این اداره مجموعا خواستار 33 میلیارد دلار بودجه برای تامین هزینه های مرزی جدید است که 18 میلیارد دلار آن صرف ساخت دیوار مکزیک خواهد شد. 8.5 میلیارد دلار نیز برای استخدام 5000 نیروی مرزبانی و 2500 بازرس مرزی جدید صرف خواهد شد.

انتهای پیام/

در نظر گرفتن بودجه ۱۸ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار