رئیس اداره طیور دامپزشکی قم:

معدوم سازی سه ميليون قطعه مرغ در قم

رئیس اداره طیور دامپزشکی قم از معدوم سازی سه ميليون قطعه مرغ در استان به دليل شيوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ حیدری،رئیس اداره طیور دامپزشکی قم گفت:سه ميليون قطعه مرغ در استان به دلیل شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان، معدوم سازی و 69 کانون صنعتی و روستایی، پرورش طیور پاکسازی شد.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد از وسعت استان را تالاب ها تشکیل می دهند و سالانه شاهد مهاجرت تعداد زیادی از پرندگان به تالاب های استان هستیم، گفت: امکان انتقال ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان به طیور بومی داخل استان روبه افزایش است.

حیدری با بیان اینکه پرندگان ناقل به این بیماری تا زمان بروز بیماری، علایم خاصی از خود نشان نمی دهند از شهروندان خواست از ذبح طیور در منازل خودداری و پرندگان را از مراکز دارای مجوز وزارت بهداشت خریداری کنند.

رئيس اداره طيور دامپزشکی استان قم با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد انسانی از این بیماری در استان مشاهده نشده است افزود: این بیماری بسیار خطرناک از راه مجاری تنفسی، ترشحات و مدفوع پرنده آلوده قابل انتقال به پرندگان دیگر و حتی انسان است و علایم مشابهی با آنفولانزای انسانی در نوع حاد دارد.

وی با اشاره به اينکه تمام مراکز پرورش طيور در استان قم به طور مداوم پايش می شود گفت همه محصولات در سطح استان در سلامت کامل است و هيچ نگرانی در اين مورد وجود ندارد.

انتهای پیام/ش

شیوع آنفولانزای پرندگان در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.