ظریف پیش از ترک بروکسل در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

اجماع یکپارچه جامعه بین‌المللی به حفظ برجام

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اجماع یکپارچه جامعه بین‌المللی این است هر حرکتی که به تخریب برجام بینجامد غیرقابل قبول بوده و جامعه جهانی با آن مقابله خواهد کرد.

اجماع یکپارچه جامعه بین‌المللی به حفظ برجامبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ترک بروکسل در جمع خبرنگاران درباره نتیجه مذاکراتش با سه وزیر اروپایی و موگرینی درباره برجام خاطرنشان کرد: آنچه دیروز و امروز در جلسات کاملا مشخص بود اجماع یکپارچه جامعه بین‌المللی بر این است هر حرکتی که به تخریب برجام بینجامد و برجام را دستخوش تغییر کنند، غیرقابل قبول است و جامعه جهانی با آن مقابله خواهد کرد.

وی افزود: دیروز در روسیه نظر فدراسیون روسیه و وزیر خارجه کاملا مشخص بیان شد و امروز هر سه کشور عضو اتحادیه اروپا و خانم موگرینی که اعضای مذاکره کننده در برجام بودند، هم در جلسه با ما تأکید کردند که تمام تلاششان را برای تضمین بهره مندی مردم ایران از تمامی منافع برجام به عمل خواهند آورد و هم تا زمانی که آمریکا باید این کار را انجام دهد و هم به ویژه بعد از اینکه ایالات متحده تعلیق تحریم‌ها را همانطور که متعهد است در برجام، تمدید کرد، اتحادیه اروپا متعهد شده که اقداماتش را برای تضمین بهره مندی مردم از منافع اقتصادی برجام دوچندان کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه در این مذاکرات در مورد روش‌هایی برای فائق آمدن بر محدودیت‌های بانکی بحث شد، گفت: در مصاحبه‌ای که سه وزیر اروپایی و خانم موگرینی داشتند تاکید کردند که ایران به برجام پایبند بوده و این پایبندی را آژانس باید تأیید کند که بارها این پایبندی را تایید کرده و ایران این حق دارد از تمام منافعش بهره‌مند شود.

ظریف خاطرنشان کرد: ما تأکید کردیم برای اینکه ایران به برجام پایبند بماند لازم است همه  از جمله ایالات متحده به برجام پایبند باشند و برجام را اجرا کنند و لازم است اتحادیه اروپا علاوه بر حمایت علنی و گفتاری خود از برجام، در عمل هم اقداماتش را تقویت کند تا مردم از برجام بهره‌مند شوند.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه پیام یکپارچه و محکمی ارسال شده و باید ببینیم نتیجه آن چه خواهد بود، تاکید کرد:بارها گفته‌ایم جمهوری اسلامی ایران نشان داده به تعهدات بین‌المللی‌اش پایبند است، اما همزمان هم نشان داده انتخاب‌های متعددی دارد و آن انتخاب‌ها حتما در جهت حفظ منافع مردم است.

وی درباره گفتگوهای خود با بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس نیز گفت: گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم درباره موضوعاتی که قبلا صحبت کرده‌ بودیم، بحث‌هایی که در روابط دوجانبه وجود دارد، مثل بحث‌های مربوط به مسائل کنسولی و مسائل دیگری که بین دو کشور وجود دارد و مخصوصا در زمینه حرکتی که انگلیس باید انجام دهد برای پایان دادن به درگیری در بحرین و پایان دادن جنگ در یمن صحبت کردیم و امیدواریم دولت انگلیس اقدامات لازم را به عمل بیاورد.

گفتنی است وزیر امور خارجه کشورمان که برای مذاکرات برجامی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه به بروکسل پایتخت بلژیک سفر کرده بود، پس از دیدارهای فشرده خود بروکسل را به مقصد تهران ترک کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۲ دی ۱۳۹۶
درود بر ظریف قهرمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۲ دی ۱۳۹۶
یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۲ دی ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۲۲ دی ۱۳۹۶
اقای طریف خسته نباشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۸ ۲۲ دی ۱۳۹۶
برجاام..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۸ ۲۲ دی ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۲۲ دی ۱۳۹۶
به چی دلمون را خوش کردیم فقط حفظ برجام حالا به چه دردمون می خوره بماند فقط برجام وحمایت غربیها فقط به زبان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۱ دی ۱۳۹۶
عجب
United States of America
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۱ دی ۱۳۹۶
من به عنوان یه ایرانی همشه پشت ایرانم مثل کوه می ایستم اجازه نمیدم امریکا دخالت کنه . ایران همیشه پیروز و سر افراز است .زنده باد دکتر ظریف و زنده باد ایرانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۱ دی ۱۳۹۶
زنده باد ایران .ایران وطن من است
Germany
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۱ دی ۱۳۹۶
ظریف دوستت داریم
آخرین اخبار