دعوت نشدن ترامپ به مراسم ازدواج سلطنتی پرنس هری

به گفته یک فرد نزدیک به خانواده سلطنتی انگلیس، نام دونالد ترامپ در فهرست میهمانان مراسم ازدواج نوه ملکه این کشور موجود نیست.

دعوت نشدن ترامپ به عروسی سلطنتی انگلیس باعث شرمندگی او شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی‌میل، به گفته نزدیکان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، او به دلیل دعوت نشدن به مراسم ازدواج پرنس «هری» شاهزاده انگلیس و «مگان مرکل» بازیگر آمریکایی خجالت زده شده است.

ترامپ انتظار داشت به این میهمانی دعوت شود. اما یکی از منابع نزدیک به خانواده سلطنتی در این باره گفت: «با اینکه فهرست نام میهمانان هنوز اعلام نشده است، هیچ دلیلی ندارد که او به این مراسم دعوت شود».

دعوت نشدن ترامپ به مراسم ازدواج این زوج سلطنتی و لغو شدن سفر او به انگلیس -که قرار بود ماه آینده انجام شود- نشانه‌های خوبی برای ترامپ نیستند.

ترامپ اعلام کرد سفر لندن را به دلیل مخالفتش با ارزان فروشی ساختمان سفارت قدیمی آمریکا در این شهر لغو کرده است. اما ناظران می‌گویند او برای مواجه نشدن معترضان انگلیسی به ورود او به لندن این سفر را لغو کرده است.

«صادق خان» شهردار لندن، یکی از کسانی بود که دیروز گفت: «ترامپ پیام مردم لندن را که مخالف سفرش به این شهر بودند دریافت کرده است». «جرمی کوربین» رئیس حزب کارگر، نیز گفت ترامپ به لندن دعوت نمی‌شود. «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس، در مخالفت با این دو مقام، آنها را به تخریب روابط این کشور با آمریکا متهم کرد.

دفتر نخست‌وزیری نیز از موضع جانسون حمایت کرد. یک منبع آگاه گفت: «ما مطمئنیم که تهدید روابط انگلیس و آمریکا به هیچ وجه در جهت منافع ما نیست».

مشاجره‌‌ها درباره سفر ترامپ به لندن مدت‌ها است که ادامه دارد و دیروز تیتر رسانه‌های سراسر جهان را به خود اختصاص داده بود. این مشاجره‌ها به نظر می‌آید تهدیدی اساسی برای روابط دو کشور هستند و ممکن است بحران ساز شوند. ترامپ یک سال است که سمت ریاست‌جمهوری آمریکا را به دست آورده، اما هنوز تاریخی برای سفر او به انگلیس -متحد اصلی واشنگتن- تعیین نشده است.

به گفته منابع سلطنتی، مراسم ازدواج پرنس هری مانند ازدواج والدین و برادرش یک مناسبت دولتی نیست. عروسی او یک مراسم خانوادگی خواهد بود. با اینکه ملکه انگلیس در این مراسم شرکت می‌کند، آن را یک مناسبت رسمی دولتی نمی‌دانند. عروس و داماد نیز اعلام کرده‌اند فقط دوستان نزدیکشان و خانواده‌شان در این مراسم شرکت خواهند کرد.

دفتر نخست‌وزیری انگلیس نیز اعلام کرد این مسئله مربوط به خانواده سلطنتی است و روسای جمهور سابق آمریکا در چنین مراسم‌هایی شرکت نکرده‌اند. با این حال هنوز یک سوال باقی مانده: آیا باراک اوباما که ماه گذشته پرنس هری با او مصاحبه کرد، به عروسی دعوت می‌شود؟

انتهای پیام/

ترامپ به مراسم ازدواج نوه ملکه انگلیس دعوت نشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار