آغاز نمایش طرح قرآنی «شمس والشموس الامام الرئوف»

نمایش طرح قرآنی «شمس والشموس الامام الرئوف» در مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی آغاز شد.

آغاز نمایش طرح قرآنی «شمس والشموس الامام الرئوف»به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیر مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: هدف از نمایش طرح قرآنی «شمس والشموس الامام الرئوف» که هم‌اکنون در حوزه‌های علمیه در حال اجرا است، این است که قرآن محور تمام دروس قرار بگیرد.


حجت‌الاسلام سیدمسعود میریان افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های این مرکز، برای این طرح، هشت مرحله در نظر گرفته شده است که به ترتیب شامل روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، ترتیل، حفظ قرآن و مراحل لغت، ترجمه تفسیر و موضوع که تخصصی هستند.

وی با اشاره به اینکه این طرح برای یک دوره تحصیلی طراحی شده است گفت: پنج جزء آخر قرآن در سه بخش تقسیم‌بندی شده است تا با برنامه‌ریزی آموزشی اجرا شود.

مدیر مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: در بخش اول ۴۰ سوره از سوره انسان به بعد، در بخش دوم ۱۸ سوره از سوره مجادله تا قیامت و بخش سوم از سوره احقاف تا حدید تقسیم‌بندی شده است.

حجت‌الاسلام حسینی، کارشناس این طرح در مرکز قرآن کریم هم گفت: آموزش طرح قرآنی «شمس والشموس الامام الرئوف» به صورتی است که روزی سه سطر خوانده تا در یک هفته یک صفحه از قرآن در ۸ محور آموزش داده شود.

وی افزود: این طرح در بخش روخوانی و روان‌خوانی انجام‌شده و هم‌اکنون دوره حفظ قرآن طرح در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: هم‌اکنون ۳۰۰ نفر در این طرح شرکت دارند و مدارس علمیه امام محمدباقر (ع)، شهید صدوقی و منتظر القائم (عج) سال اول و مدرسه علمیه امام حسین (ع) سال سوم اجرای این طرح را پشت سر می‌گذارند.

وی افزود: مدت حفظ دوره فعلی سه سال تحصیلی آموزشی است و در انتهای دوره کسانی که ۷۰ سوره را حفظ شوند، مدرک معتبری را با تائید مرکز حوزه علمیه خراسان، آستان قدس رضوی و اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی دریافت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در جهت اشاعه فرهنگ حفظ قرآن کریم در بین مدارس، حوزه‌های علمیه و عموم فراگیران معارف قرآن و همچنین در راستای شناسایی و معرفی طرح‌های برتر حفظ قرآن کریم، اقدام به برگزاری و نمایش این طرح در محل مرکز کرده است.
 
انتهای پیام//ف.ج
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.