وضعیت آب و هوای اردبیل شنبه 23 دی ماه

وضعیت آب و هوای استان اردبیل امروز شنبه 23 دی ماه 96 به شرح زیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، براساس اعلام هواشناسی استان اردبیل وضعیت آب و هوای استان اردبیل در روز شنبه 23 دی ماه 96 به شرح زیر می باشد.

بررسی نقشه های پیشیابی هواشناسی نشان می دهند، طی روزهای آینده سامانه ناپایداری وارد استان شده و موجب ناپایداری های جوی در استان اردبیل به شرح ذیل خواهد شد.

از روز یکشنبه 24 دی ماه در کلیه مناطق استان اردبیل سامانه ناپایدار موجب ناپایداری جوی خواهد شد.

آغاز بارش باران از قبل از ظهر روز یکشنبه در شمال استان، تراکم ابر، مه  و کاهش دید به ویژه در محورهای کوهستانی استان از عصر یکشنبه، آغاز بارش باران و برف از عصر روز یکشنبه در مناطقی از استان اردبیل، وزش بادهای تند از جهت شرقی تا شمالی و احتمال رخداد کولاک و برف در جاده های کوهستانی از یکشنبه شب، گسترش بارش برف به بیشتر مناطق استان در روز دوشنبه، تداوم بارش به صورت پراکنده تا روز سه شنبه در مناطقی از استان اردبیل، حجم بارش برف قابل انتظار در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان 15 الی 20 سانتی متر، در مناطق شهری 3 تا 10 سانتی متر و کاهش دما بین 7 الی 10 درجه سلسیوس طی روزهای دوشنبه و سه شنبه نسبت به روزهای قبل انتظار می رود.

به سبب لغزندگی ناشی از بارش برف و کاهش دید بر اثر مه در گردنه ها و جاده های کوهستانی به ویژه گردنه الماس اختلال در تردد وسائط نقلیه در ایام مذکور انتظار می رود.

گفتنی است این سامانه از اواخر روز سه شنبه از استان خارج می شود.  

انتهای پیام/ح

ورود سامانه ناپایدار به استان اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.