مصرف نوشابه‌های گازدار زنگ خطری برای سلامتی

مصرف نوشابه‌های گازدار زنگ خطری برای سلامتی است.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد گفت: مصرف نوشابه‌های گازدار خطر ابتلا به بیماری‎هایی مانند دیابت، چاقی، پوکی استخوان و سرطان را افزایش می‌دهد.

وی اظهار داشت: متأسفانه با حرکت الگوی غذایی جامعه به سمت مصرف زیاد قند و شکر، مصرف نوشابه هم در کشور نسبت به استاندارد جهانی بالا رفته است.

جزایری با بیان وجود ۲۸ گرم قند در هر ۳۰۰ میلی‌لیتر نوشابه افزود: میزان استاندارد قند مصرفی برای فرد در روز ۲۵ گرم می‌باشد.

وی اضافه کرد: هر فرد با مصرف ۳۰۰ میلی‌لیتر نوشابه، کل قند مصرفی روزانه را دریافت می‌کند و با مصرف روزانه دیگر قند‌های موجود در مواد غذایی، میزان قند در بدن فرد افزایش پیدا می‌کند.

جزایری گفت: نوشابه علاوه بر قند بالا، املاح دیگری مانند فسفات هم دارد که در هضم غذا ایجاد اختلال می‌کند و مصرف مداوم نوشابه‌های گازدار نهایتاً کمبود کلسیم را به دنبال دارد که موجب پوکی استخوان می‌شود.

وی ادامه داد: مصرف زیاد نوشابه‌های گازدار به دلیل وجود قند بالا، خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را هم افزایش می‌دهد.

جزایری افزود: مصرف ۳۰۰ میلی‌لیتر نوشابه به‌صورت روزانه و به مدت یک سال، می‌تواند حدود ۷ کیلوگرم افزایش وزن ایجاد کند که در واقع باعث چاقی و مشکلات پس از آن می‌گردد.

وی یادآور شد: مصرف نوشابه در کودکان هم سبب بی‌اشت‌هایی و سوء تغذیه و به دلیل قند بالا باعث خرابی دندان‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ش

افزایش خطر ابتلا به بیماری با مصرف نوشابه‌های گازدار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار