مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح عنوان کرد؛

کاهش ۱۰ درصدی جرایم در کشور

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح از کاهش ۱۰ درصدی جرایم در حوزه پیشگیری از جرم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ صالحی مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو سازمان قضایی نیروهای مسلح در جلسه سیزدهمین مجمع پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح در استان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح بر محور پیشگیری استوار است گفت: تعامل و همکاری کامل فرماندهان با سازمان قضایی در پیشگیری از وقوع جرم به‌ویژه برگزاری مجامع و شوراهای استانی، استفاده از تمامی ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی و ظرفیت علمی نیروهای مسلح و تشکیل کمیسیون‌های پیشگیری از وقوع جرم در تمامی سازمان‌های نظامی و انتظامی از جمله اقدامات این سازمان در راستای پیشگیری از وقوع جرم است.

وی افزود: از سال ۱۳۷۷ تاکنون ۵ برنامه در خصوص پیشگیری از وقوع جرم در نظر گرفته شده است که اکنون برنامه چهارم آن در حال اجرا است .


مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: عملیاتی کردن و تدوین برنامه پنجم پیشگیری از وقوع جرم با مشارکت ارگان های نظامی و انتظامی با رویکردی نوین و علمی در دستور کار قرار گرفته  است.


صالحی با اشاره به اینکه در طول ۴ برنامه پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضایی اجرا شده است گفت : ۲۲ عنوان از عناوین مجرمانه آسیب شناسی شده اند و راه کارهایی برای جلوگیری از این جرایم در کارگروه های استانی و کشوری ارائه شده است.


وی همچنین ادامه داد : در کنار این فعالیت ها مجامع تحقیقاتی هم در حوزه پیشگیری از جرایم تشکیل شده است که تاکنون ۸۵ عنوان تحقیقاتی در این حوزه بررسی شده است.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی تشکیل هیئت‌های اندیشه ورزی پیشگیری از وقوع جرم با استفاده از اساتید و محققین در رشته‌های جرم‌شناسی، جامعه‌شناسی، و... را یکی دیگر از پیشنهاد‌ها در تدوین برنامه۵ ساله پنجم پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح عنوان کرد.


صالحی با اشاره به اینکه به نسبت جمعیت جرایم کاهش یافته است تصریح کرد: در بحث پیشگیری از جرم با وجود نهادهای متفاوت در انجام فعالیتهای مختلف در حوزه پیشگیری بازهم با مشکلاتی رو به رو هستیم.


وی فقدان قانون واحد جهت جلوگیری از پیشگیری از جرم – وجود پراکندگی در میان نهادهای تصمیم گیرنده - عدم مدیریت واحد در پیشگیری از جرم از جمله مشکلات در حوزه پیشگیری عنوان کرد که باعث شده نظارت ها در این حوزه را کاهش دهد.


صالحی اظهار کرد : در این راستا حوزه قضایی تلاش کرده است پیشگیری از جرایم در زیر شاخه کیفری و قضایی را در اولویت قرار دهد.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی گفت: با توجه به امار موجود خراسان جنوبی با افزایش چند درصدی در جرایم ضرب و جرج رو به رو بوده است که نیاز به مدیریت و کنترل از سوی نیروهای مسلح و ارگان های زیر ربط می باشد.
انتهای پیام/ک

اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح بر محور پیشگیری استوار است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار