آیت‌الله نوری همدانی مطرح کرد:

تلاش برای حل مشکلات فضای مجازی/اقدام عملی در مسیر انقلابی ماندن

آیت الله نوری همدانی در دیدار اعضای هیئت مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم گفت:برای حل مشکلات فضای مجازی باید مطالبه گری شود.

تلاش برای حل مشکلات فضای مجازی/اقدام عملی در مسیر انقلابی ماندنبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان،ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم اظهار کرد: کسانی که در این زمینه انتخاب شدند متعهد و انقلابی هستند ولی در طرح‌ها تنها به نوشتن و گفتار نباید اکتفا کرد بلکه طرح‌ها لازم است مورد عمل قرار گیرد که این امر به فعالیت و تلاش نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت تنها شعار و نوشتن کافی نیست در عمر خود علما و فقهایی را درک کردیم که در جامعه مؤثر بودند ولی اکثر آنها از دنیا رفتند و اکنون جایگزین ندارند که این امر به حوزه برمی‌گردد.

این مرجع تقلید با اشاره به مقایسه حوزه‌های گذشته با امروز گفت: حوزه پیشین می‌توانستند چنین افرادی که از نظر فقاهت جامع و کامل بودند تربیت کنند و اکنون کمبود در این زمینه وجود دارد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه باید در حوزه های علمیه شاهد پرورش فقها و دانشمندان برجسته باشیم یادآور شد: تربیت در حوزه کار شما نیست ولی باید در این زمینه ورود پیدا کنید. در گذشته دقت، نظم و اهمیت به درس‌ها بیش از دوران کنونی بود.

وی با بیان اینکه امام جمعه باید باسواد و به اوضاع زمان و جهان آگاه باشد گفت: این مباحث با نوشتن و طرح دادن درست نمی‌شود، ساختن به فعالیت نیاز دارد و به شعار، الفاظ و عبارات درست نمی‌شود.

 

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مسائل و مشکلات فضای مجازی گفت: اکنون فضای مجازی در اختیار ما نیست که در این زمینه مطالبه‌گری نیاز است.در روزهای اخیر شرایطی به وجود آمد اگر در فضای مجازی به صورت کامل در اختیار ما بود اینگونه نمی‌شد.

وی با بیان اینکه در مسیر انقلابی بودن و انقلاب گفتن باید اقدام عملی شود یادآور شد: باید جلساتی هر دو هفته یک بار در زمینه حفظ و ثمرات انقلاب و آفت‌ها و آسیب‌ها برگزار شود.

این مرجع تقلید یادآور شد: مطالبه‌گری، جوش و خروش باید وجود داشته باشد و همه باید در این عرصه به میدان بیایید؛ باید همه با یکدیگر باشیم و وحدت و انسجام وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ش

دیدار اعضای مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با آیت الله نوری همدانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.