توسعه بازار سرمایه آزاد با تدوین آیین نامه فعالیت بانک ها و بیمه های خارجی

آئین نامه فعالیت بانک ها و بیمه های خارجی در مناطق آزاد کشوردرحال تدوین است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ،صنعتی و وِیژه اقتصادی کشوردر نشست سرمایه گذاران و بازاریان قشم گفت : آئین نامه فعالیت بانک ها و بیمه های خارجی در مناطق آزاد کشوردرحال تدوین است.
وی افزود: ایجاد بورس بین المللی با سهم 50 درصدی سهام داخلی و 50 درصد خارجی و همچنین تصویب هر چه زودتر آئین نامه فعالیت بانک ها و شرکت بیمه خارجی موجب توسعه بازار سرمایه درمناطق آزاد کشور می شود .
مرتضی بانک افزود : براساس قانون، فعالان اقتصادی از یک دوره 20 ساله معافیت مالیاتی برخوردار هستند و با تلاش های انجام شده بعد از اتمام این دوره همه فعالان اقتصادی می توانند از مزایای معافیت 30درصدی مالیات به صورت دایم استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 30 هزار نفر در 20 هزار واحد صنفی جزیره قشم مشغول به کار هستند افزود : با حمایت از فعالیت های صنعتی باید شمار فعالان کارگاه های صنعتی بیشتر از فعالان مجتمع های تجاری شود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ،صنعتی و وِیژه اقتصادی کشور همچنین در این نشست به تغییر نظام گمرکی کشور اشاره کرد و افزود : نظام یکپارچه گمرک که امروز در حال اجراست هرگونه ورود و خروج کالا را ثبت می کند و همه فعالان اقتصادی باید مطابق نظام جدید، نسبت به پُر کردن اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ،صنعتی و وِیژه اقتصادی کشور به همراه مدیران عامل مناطق آزاد سراسرکشور در این سفر یک روزه به قشم ازطرح های توسعه اسکه بهمن، نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی ، مزرعه پرورش میگوی متراکم (فضای کم و تعداد زیاد) و پرورش ماهی در قفس این جزیره بازدید کردند .
در این سفر اقامتگاه بوم گردی "خانه دوست" در شهر سوزا گشایش یافت.

انتهای پیام/ز

 

تدوین آیین نامه فعالیت بانک ها و بیمه های خارجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.