انتقاد‌ات باید با ذکر محاسن همراه باشد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در بیان انتقاد‌ات از حوزه‌های مختلف، باید محاسن را نیز در نظر گرفت.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: انتشار اخبار منفی و انعکاس مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی بدون بیان محاسن و نقاط قوت، سبب تزریق یأس و ناامیدی بین مردم و سرمایه گذاران می شود.

وی با بیان اینکه نقد عملکرد دولت ایرادی ندارد اما انتقاد‌ها باید با ذکر محاسن همراه باشد افزود: علاوه بر انعکاس مشکلات باید میزان تسهیلات دریافتی واحد‌های تولیدی نیز اطلاع رسانی شود تا سبب سرمایه گریزی نشود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دولت یازدهم در حالی آغاز به کار کرد که ۳۶ هزار واحد تولیدی در کشور راکد شده بود، اما این مسأله آن گونه که باید اطلاع رسانی نشد.

عباسی اضافه کرد: با وجود تعهد دولت در سال گذشته برای تخصیص ۱۶۰ هزار میلیارد ریال جهت احیای هفت هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی راکد در کشور، ۲۴۰ هزار میلیارد اختصاص یافت که این موضوع نیز از سوی صدا و سیما چندان مورد توجه قرار نگرفت.

وی ادامه داد: زمانی که دولت تسهیلاتی مازاد بر میزان تعهد خود به واحد‌های تولیدی پرداخت و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات را تمدید می‎کند، اما واحد تولیدی با وجود این حمایت‌ها قادر به ادامه فعالیت نیست، باید به جای متهم کردن دولت، مشکل را در مدیریت و رقابتی نبودن محصول جستجو کرد.

عباسی افزود: مادامی که مجوز راه اندازی واحد‌های تولیدی بر اساس طرح توجیهی با پذیرش دریافت تسهیلات با سود ۱۸ درصد صادر می‌شود و متقاضی نیز این شرایط را می‌پذیرد، نباید در صورت نداشتن سود دهی، بانک‌ها و دولت را مقصر جلوه داد.

وی در پایان از رسانه‌ها خواست، با معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، در جذب سرمایه گذار و گردشگر تلاش و زمینه کاهش نرخ بیکاری در استان را فراهم کنند.

انتهای پیام/خ

رسانه‌ها برای جذب سرمایه گذار و گردشگر تلاش کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار