موافقت رهبر معظم انقلاب باکمک ۳۰۰ میلیون دلاری به مناطق زلزله زده

استاندار کرمانشاه از موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی با کمک ۳۰۰ میلیون دلاری به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه  گفت: به لحاظ زمان بندی از اول بهمن باز سازی ها آغاز خواهد شد و تا الان تمام پیش درآمدها صورت گرفته است.

وی گفت: طبق صورت جلسه ای که با بانک ها منعقد شد ۷۷ هزار وام را ظرف ۴۵ روز باید عقد قرارداد شود و در اختیار مردم قرار بگیرد که از این میزان ۳۴ هزار فقره وام در اختیار بانک مسکن و مابقی در اختیار سایر بانک ها قرارگرفت تا پایان خرداد ۹۷ باید کلیه سقف ها را زده باشیم تا اگر با گرما مواجه شدیم مردم بتوانند به زیر سقف هایشان بروند.


وی ادامه داد: در این راستا ۱۰۰۰ تخته فرش به ۱۰۰۰ خانه ای که اول ساخته شوند هدیه داده می شود که ۵۰۰ تخته آن با کمک سرمایه گذار قطری و ۵۰۰ تخته توسط بنیاد مسکن تهیه شده است.


بازوند خاطر نشان کرد: در نشست سران ۳ قوه مقام معظم رهبری حدود ۳۰۰ میلیون دلار برای مناطق زلزله زده در نظر گرفت و به قانون تبدیل شد که ۱۰۰ میلیون دلار برای هزینه های زیرساختی اعم از نوسازی مدارس، خسارت اماکن دولتی و ... در نظر گرفته شده است و ۲۰۰ میلیون دلار برای سود بانکها که بتوانند وام با سود صفر درصد یا ۲ درصد به کسانی که قصد کار اقتصادی و ایجاد شغل دارند پرداخت شود.

بازوند همچنین از پرداخت وام ۳ میلیون تومانی بلاعوض برای جایگاه دامی خبر داد و افزود: به مددجویانی که جایگاه دامی آنها تخریب شده این مبلغ به اضافه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه ۲ درصد پرداخت می شود.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: از مجموع ۷۸ هزار واحد تخریبی ۲۱ هزار صددرصد تخریب شده اند که ۶ هزار آن واحد ها مربوط به مددجویان کمیته امداد بوده است که کل مشکلات آنها توسط کمیته امداد حل و فصل خواهد شد.

 

 

 انتهای پیام/ز

 

کمک  بلاعوض به مناطق زلزله زده کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار