بهره برداری از شبستان بقعه متبرکه ایوب نبی(ع) در بجنورد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد گفت : شبستان بقعه متبرکه ایوب نبی(ع) در شهرستان بجنورد تا عید نوروز 97 به بهره برداری می رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حجت الاسلام عظیم آسوده رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد با بیان این که تکمیل شبستان بقعه متبرکه ایوب پیغمبر(ع) در شهرستان بجنورد پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد ، گفت : تاکنون از محل سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی مساحت شبستان بقعه متبرکه به ایوب نبی(ع) را 700 متر مربع عنوان کرد و افزود : تاکنون هم بخشی از کارهای عمرانی آن انجام شده و براساس اولویت مابقی فعالیت ها و اقدامات در دست انجام است.

حجت الاسلام آسوده با بیان اینکه اقدامات ساخت شبستان این بقعه متبرکه از سال 94 شروع شده است ،اظهارکرد : نظر به توجه و علاقه مجاوران و زائران و گردشگران روستاهای اطراف به این منطقه به دلیل شهرت این بقعه متبرکه و وجود چشمه آب گرم در کنار این بقعه و شهرت منطقه ای و حتی فرا منطقه ای طرح جامع بقعه توسط مشاور در حال طراحی است.

وی با بیان اینکه طرح جامع بقعه متبرکه ایوب نبی(ع) به زودی آماده می شود ، تصریح کرد : پس از اینکه این طرح تکمیل و درکمیسیون فنی و عمرانی استانداری استان تایید شد باید سرمایه گذار بخش خصوصی برای اجرای کار معرفی شود.

وی به مشارکت و همکاری نهادهای مربوطه در اجرای این پروژه اشاره کرد و افزود : فضاهای سبز ، مراکز فرهنگی ، تفریحی و سرگرمی ، پارک ، اقامتگاه و هتل و سرویس های خدماتی و رفاهی برای رفاه حال مراجعه کنندگان در این منطقه زیارتی و تفریحیجانمایی شده است .

گفتنی است : بارگاه ایوب پیغمبر (ع) در دهستان گیفان در 85 کیلومتری شمال شرقی شهرستان بجنورد واقع شده که دارای چشمه آبگرمی است که سالانه تعداد زیادی از مسافران از داخل و خارج استان خراسان شمالی برای استفاده از اثرات درمانی آب گرم به این منطقه سفر می کنند.

انتهای پیام/آ

شبستان بقعه متبرکه ایوب نبی(ع) بجنورد تا عید نوروز به بهره برداری می رسد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.