راه‌اندازی نخستین کارگاه مرمت آثار و اشیاء در فارس

سرپرست امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی فارس از راه‌اندازی نخستین کارگاه مرمت آثار و اشیاء مجاز بخش خصوصی در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدمهدی نجفی سرپرست امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی فارس با اشاره به اینکه مرمت آثار مجاز تاریخی در استان فارس سر و سامان می‌گیرد، گفت: فارس در حوزه اخذ مجوز و صدور پروانه مجموعه‌داری برای مالکان و دارندگان اشیاء مجاز تاریخی فرهنگی در کشور پیشرو است.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی نخستین کارگاه مرمت آثار و اشیاء مجاز بخش خصوصی در استان، افزود: تا کنون برای دارندگان این اشیاء در استان حدود ۱۰ مجوز صادر شده که با راه‌اندازی نخستین کارگاه مرمت آثار و اشیاء مجاز بخش خصوصی در استان از این آثار محافظت بهتری می‌شود.

نجفی با بیان اینکه این آثار قبلا به صورت غیر اصولی و غیر علمی نگهداری می‌شد، بیان کرد: با رایزنی با برخی بخش‌های خصوصی که این اشیاء را در اختیار داشتند، برای نخستین‌بار کارگاه مرمت را راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: در این کارگاه، اشیاء در محیطی مناسب و با حضور کارشناسان ارشد آثار منقول عملیات مرمت انجام می‌شود و افرادی که دارای آثار مجاز هستند می‌توانند با مراجعه به این کارگاه برای مرمت اشیا تحت اختیار خود با روش‌های مناسب مراجعه کنند.

سرپرست امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی فارس تصریح کرد: افرادی که دارای اشیاء قدیمی و تاریخی هستند که نیاز به مرمت دارد و از قدمت درست آن‌ها نیز مطلع نیستند می‌توانند با مراجعه به امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس اطلاعات لازم درباره آثار مجاز خود کسب کنند.
انتهای پیام/ر

مرمت آثار مجاز تاریخی در فارس سر و سامان می‌گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.