خود نمایی آهوی ایرانی در میشداغ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان، گفت: 15 راس آهوی ایرانی در مرز "میشداغ" و "فکه" دیده شدند.

خود نمایی آهوی ایرانی در میشداغ

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرشاد احمدوندی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان، بیان کرد: روز گذشته 25 دی ماه محیط بانان گله 15 راس آهویی را در مرز بین میشداغ و منطقه فکه را مشاهده کردند و به دامداران منطقه آزاد فکه تذکرات لازم را ارائه کردند.


وی افزود: در منطقه مرزی فکه که آثار مین های جنگی در آن مشاهده می گردد از لحاظ انفجار مین و تلف آهو نگرانی کمی وجود دارد چرا که تا کنون چنین موردی گزارش نشده است اما احتمال مراجعه آهوان به مرزهای عراق و در کمین بودن شکارچیان عراقی از جمله خطراتی است که این آهوها را تهدید می کند.


احمدوند اظهار کرد: کم آبی و خشکسالی که باعث کم شدن پوشش گیاهی و تامین آب مورد نیاز آهوان است مشکلات جدی هستند که با آب رسانی از طریق تانکر سعی نمودیم کمبود آب را جبران نماییم اما با این وجود خوشبختانه طبق آخرین سرشماری ها جمعیت آهوان میشداغ به 70 راس افزایش یافته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان، تصریح کرد: کم آبی خسارت جبران ناپذیری را بر گونه های گیاهی و جانوری دشت های استان می گذارد که باید گفت "آب مازاد" خوزستان ابتدا باید به دشت های ایتان برسد و اگر چیزی باقی ماند منتقل گردد.


انتهای پیام/و


افزایش جمعیت آهوان ایرانی در میشداغ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.