۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت بام مسجد تاریخانه اختصاص یافت

فرماندار شهرستان دامغان گفت: ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت بام مسجد تاریخانه اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ علی‌اصغر مجد در دومین جلسه انجمن میراث فرهنگی دامغان به میزبانی فرمانداری شهرستان دامغان ضمن بیان اینکه یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی برای ۱۸پروژه میراث فرهنگی دامغان تخصیص‌یافته است، گفت: علاوه بر این اعتبارات، در سال جاری ۱۴ میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات اشتغال‌زایی با بهره شش درصد باهدف ایجاد اشتغال به شهرستان اختصاص یافت که بخشی از این اعتبار به حوزه میراث فرهنگی تعلق گرفت.    

 

وی اضافه کرد: در سال جاری ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار نیز از محل اعتبارات استانی برای مرمت بام مسجد تاریخانه اختصاص یافت که می تواند شانس این بنا را برای ثبت جهانی در سازمان یونسکو افزایش دهد.

 

فرماندار شهرستان دامغان گفت: برگزاری مراسم روز تاریخانه در ۱۵ دی‌ماه با حضور مردم و علاقه‌مندان به میراث فرهنگی نشان از اهمیت مسجد تاریخانه دارد که هدف آن ارسال پیام دوستداران و حافظان میراث فرهنگی به دنیا است و ما امیدواریم این برنامه‌ها افزایش یابند.

 

مجد گفت: دامغان با داشتن بیش از دو هزار میراث فرهنگی و اثر تاریخی دارای ظرفیت‌های ویژه ای در این حوزه است که تاکنون ۵۰۰ اثر شناسایی و از این تعداد ۱۲۶ اثر در فهرست آثار فرهنگی ملی ثبت شده است.


انتهای پیام / ق


یک میلیارد تومان اعتبار ملی به میراث فرهنگی دامغان اختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار