فروش ارز دیجیتال ترفند کلاهبرداران سایبری

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی از دستگیری متهمینی خبر داد که با ترفند فروش ارز دیجیتال اقدام به کلاهبرداری میلیونی از شهروندان می‌نمودند.

فروش ارز دیجیتال ترفند کلاهبرداران سایبریبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حسن کوره بلاغی در تشریح این پرونده بیان کرد: در پي مراجعه تعدادي از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضايي مدعي شدند که از طريق یکی از شبکه اجتماعي اقدام به خريد ارز دیجیتال از فرد ناشناسي نموده‌اند که پس از واريز مبلغ به حساب وی، از ارسال و تحويل آن امتناع ورزیده و بعد از مدتی متهم جواب‌گوی آنان نیست، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در جریان رسیدگی به پرونده مشخص گردید که متهم با ترفندهایی، اعتماد شاکیان را جلب نموده و اقدام به دریافت وجه از آنان کرده و برای اینکه شناسایی نگردد اقدام به افتتاح حساب در بانک‌های مختلفی در سطح شهرستان ارومیه توسط افراد غیر نموده است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و پلیسی خاص و با دستور مقام قضایی دو نفر از متهمین پرونده در یکی از بانک‌ها دستگیری و به این پلیس دلالت داده شدند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی اضافه کرد: در تحقيقات فني صورت گرفته  متهمین  ضمن اقرار به بزه انتسابي اعلام داشتند که شماره حساب‌ها را بعد از افتتاح در اختيار متهم اصلی گذاشته و مبلغي را به عنوان کارمزد از ايشان دريافت مي‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: در جریان رسیدگی به پرونده متهم شناسایی و دستگیر شد و مقداري مواد مخدر و آلات و ادوات استعمال،12 هزار 515 دلار، تعدادی سکه بهار آزادي و وجه نقد به ميزان 84 میلیون800 هزار ريال حاصل از کلاهبرداري از شهروندان بوده، کشف و ضبط گردید.

وی گفت: متهمین به همراه مستندات پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا اعزام گردیدند.

سرهنگ کوره‌بلاغی با بیان اینکه با رواج خرید و فروش ارز دیجیتال، کلاهبرداری در این زمینه نیز افزایش یافته است، افزود: بنابراین شهروندان باید آگاهی‌های کامل در این مورد را داشته و توجه نمایند که نباید به خرید و فروش‌هایی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد اعتماد کنند و خرید و فروش باید از طریق صرافی‌های مجاز صورت بگیرد.

وی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا، قسمت ارتباطات مردمی با این پلیس در ارتباط باشد و مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی مطرح نمایند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.