برگزاری ٤٤٠ عنوان برنامه بمناسبت ایام الله دهه فجر در آذربایجان غربی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری ٤٤٠ عنوان برنامه بمناسبت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حجت الاسلام محمدباقر کریمی در جلسه کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر با اشاره به برگزاری ٤٤٠ عنوان برنامه بمناسبت ایام الله دهه فجر در آذربایجان غربی گفت:  همچنین ٣٩ کانون فرهنگی هنری، پنج کتابخانه تازه تاسیس ، مجتمع دیجیتالی خوی و پلاتو نمایش افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه اقلیت های دینی ١٠ برنامه مختلف فرهنگی و ورزشی اجرا می کنند، افزود: ناقوس کلیساها بمدت 12 شب همزمان با گلبانگ الله اکبر به صدا در می آید.

کریمی دیدار با خانواده های شهدای مسیحی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله رشته ورزشی والیبال بین ارامنه و آشوریان را از دیگر برنامه های اقلیت های دینی در ایام الله دهه فجر عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری ٢٠ برنامه قرآنی در استان، ١٠ شب ١٠ مسجد در ارومیه و محافل انس با قرآن در روستاهای استان، اضافه کرد: ٣٠٠ برنامه جشن نیز در ٣٨٠ مسجد استان اعم از مساجد روستایی و شهری برگزار می شود.

کریمی به حضور پررنگ گروه های هنری در جشنواره های بین المللی فجر امسال اشاره کرد و گفت: هفت نمایشگاه تجسمی، ١٠ جشن انقلاب در شهرستان ها و تجلیل از پیشکسوتان عرصه هنرهای تجسمی و هنر انقلاب اسلامی و اصحاب فرهنگ و هنر که در هنر اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند، توزیع بسته های فرهنگی در محله های محروم برخی شهرهای استان، اجرای نمایش خیابانی در شش شهرستان، اجرای نمایش های صحنه ای در چهار شهرستان و شب شعر انقلاب در پنج شهرستان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سابق ارومیه به مناسبت دوم بهمن ماه از دیگر برنامه های ایام الله دهه فجر امسال است.

وی یادآور شد: دو کتاب "جامانده" مربوط به خاطرات سردار کبیری و "نقش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تبلیغات جبهه و جنگ" نیز در ایام دهه فجر رونمایی می شوند.

کریمی متذکر شد: برنامه های مختلف موسیقی نیز به دلیل تقارن ایام الله دهه فجر با ایام فاطمیه تا پنجم بهمن ماه برگزار می شوند تا حرمت اهل بیت حفظ شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: رویکرد برنامه های امسال ارائه خدماتی است که نظام در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی و دیانت فرهنگی ارائه داده است.

وی با بیان اینکه ماهیت انقلاب اسلامی ایران فرهنگی است و سهم حوزه فرهنگ در انقلاب اسلامی بیشتر از سایر حوزه هاست،  اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فراگیری بود که در تمام زمینه ها نیاز به یک تحول اساسی و بنیادین احساس و به برکت زحمات امام راحل و ولایتمداری مردم ایران اسلامی پیروز شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: دشمنان انقلاب اسلامی، همه ساله توطئه های مختلفی علیه این نظام طراحی می کنند به طوری که از روز پیروزی انقلاب تا امروز ما یک روز بدون توطئه را سپری نکردیم.

کریمی گفت: امسال هم به دنبال شیطنت استکبار جهانی  در برخی از شهرهای کشور   به بهانه مباحث اجتماعی و نوع مطالبات مردمی، طرح شعارهای هنجارشکن توسط برخی از عوامل استکبار، منافقین و سلطنت طلبان را شاهد آشوب هایی بودیم که توطئه ها با درایت رهبر فرزانه انقلاب، زحمات نیروهای انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی و هوشیاری مردم خنثی شد لذا جشن پیروزی انقلاب اسلامی بعد از این اغتشاشات باید به جد و محکم تر از سال های گذشته برگزار شود تا دشمنان ببینند هر چقدر هجمه های تبلیغاتی و شیطنت شان زیادتر شود مردم نسبت به انقلاب خود محکم تر، پایبندتر و متحدتر عمل می کنند.

در ادامه هر یک از اعضای کمیته به بیان برنامه های پیش بینی شده این دستگاه ها در ایام دهه مبارک فجر پرداختند.

گفتنی است :اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی مسئولیت کمیته های اقلیت های دینی، فرهنگی و هنری و مساجد ستاد دهه فجر امسال را برعهده دارد.

انتهای پیام/م

اجرای برنامه های مختلف  بمناسبت ایام دهه فجر در آذربایجان غربی

 

برچسب ها: دهه فجر ، فتنه 88
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.