رئیس اداره منابع طبیعی سمنان خبر داد;

توزیع نهال رایگان در استان سمنان

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سمنان از توزیع ۳۰۰ هزار اصله نهال رایگان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا رهایی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سمنان با اشاره به اینکه ۳۰۰هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر طی هفته منابع طبیعی در سمنان توزیع می‌شود گفت: برای تبدیل استان از معبر به مقصد باید در وهله نخست زیرساخت‌های لازم فراهم باشد که تأمین فضای سبز و اقدام به کاشت نهال از جمله آن خواهد بود و به ماندگاری مسافران کمک می‌کند.

وی افزود : نهال‌ها به‌صورت رایگان توزیع‌شده و مستلزم پرداخت وجه نقد نیست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان افزود: با توجه به کم شدن منابع آبی و خشک‌سالی باید همگام با تغییر اقلیم گام برداریم لذا به‌منظور ایجاد تحول در برنامه تولید نهال گونه‌هایی سازگار با اقلیم جایگزین گونه‌هایی باارزش پایین شد.

رهایی ابراز داشت: هم‌وطنان و هم استانی‌ها می‌توانند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی حوزه شهرستان نهال‌های را دریافت و با رعایت ضوابط فنی در اسرع وقت کشت کنند.

وی بابیان اینکه مردم باید از مراکز معتبر نهال‌ها را خریداری کنند، تصریح کرد: به دلیل عدم رعایت ضوابط انتقال نهال از طریق نهال فروش‌های غیرمجاز همه‌ساله شاهد بروز آفت در سطح باغات استان هستیم که امسال به‌منظور جلوگیری از این اتفاقات برخورد با فروشندگان غیرمجاز نهال در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان افزود: برای تحقق شعار سال باید تولید نهال سالم و اصیل در اولویت قرار گیرد لذا از مردم نیز تقاضا داریم نهال را از مراکز معتبر دریافت کنند و در این زمینه با ادارات منابع طبیعی همکاری کنند.

انتهای پیام / ه

توزیع 300 هزار اصله نهال رایگان در سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار