برداشت پنج میلیون گل شاخه بریده

از ابتدای امسال، سالانه پنج میلیون گل شاخه بریده از گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری برداشت شد.

برداشت ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار گل شاخه بریده //به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ابراهیم شیرانی مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵ میلیون گل شاخه بریده از گلخانه‌های استان برداشت شد که عمده آن گل رز و حدود ۷۰۰ هزار شاخه از نوع آلسترومریا بوده است.

وی افزود: سالانه ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار گل شاخه بریده در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

شیرانی، وسعت گلخانه‌های تولید گل شاخه بریده در استان را حدود ۵ هکتار اعلام و اضافه کرد: این میزان شامل ۱۰ واحد تولید گل رز با مساحت ۴ و نیم هکتار و یک واحد تولید گل آلسترومریا با مساحت ۴ دهم هکتار می‌باشد.

وی ادامه داد: به طور میانگین در هر مترمربع، ۱۱۰ شاخه گل تولید می‌شود.

شیرانی افزود: گل رز تولیدی در چهارمحال و بختیاری به دلیل ارتفاع بالای این استان از سطح دریا، آب و هوای مطلوب و همچنین تنوع رنگ در ۱۰ رقم، دارای جایگاه ویژ‌ه‌ای در سطح کشور‌های خاورمیانه است.

وی اضافه کرد: بخش عمده گل شاخه بریده این استان به تهران، اصفهان و از طریق پایانه گل و گیاه به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

شیرانی افزود: با توجه به تشدید پدیده خشکسالی در سال‌های اخیر و کاهش منابع آبی، بهره برداران بخش کشاورزی با تغییر الگوی کشت و راه اندازی گلخانه به سمت تولید گل شاخه بریده، توت فرنگی و دیگر محصولات گلخانه‌ای رفته اند.

به گفته وی؛ وسعت مجموع گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری ۲۰ هکتار شامل ۴۲ واحد سبزی و صیفی کاری با مساحت ۱۲ هکتار و ظرفیت تولید سالانه دو هزار و ۴۰۰ تن محصول، پنج واحد تولید توت فرنگی با مساحت سه و نیم هکتار و ظرفیت تولید ۲۰۰ تن، و ۱۱ واحد گل شاخه بریده محصول می‌باشد.

انتهای پیام/ز

تولید سالانه پنج میلیون و ۴۰۰ هزار گل شاخه بریده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار