تاکید دبیر کل سازمان ملل بر حفظ برجام

دبیرکل سازمان ملل خواستار آن است که نگرانی‌ها درباره اجرای برجام از طریق سازوکار‌هایی که در داخل خود این توافق دیده شده است برطرف شود.

تاکید دبیر کل سازمان ملل بر حفظ برجامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل؛ استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت دومین سالروز اجرای برجام گفت: دبیرکل سازمان ملل خواستار آن است که نگرانی‌ها درباره اجرای برجام از طریق سازوکار‌هایی که در داخل خود این توافق دیده شده است برطرف شود.

دوجاریک گفت: آنتونیو گوترش بر این باور است که مسایلی که مستقیما به توافق هسته‌ای مربوط نمی‌شوند باید بدون پیش داوری برطرف شوند تا این توافق و دستاوردهایش پابرجا باقی بماند.

همچنین این بیانیه می‌افزاید: «برجام دستاوردی بزرگ در زمینه منع گسترش سلاح های هسته ای است و دیپلماسی است که  به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی کمک کرده است. دبیر کل همچنان معتقد است که برجام بهترین راه برای اطمینان از ماهیت صرفا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران و تحقق منافع اقتصادی ملموس وعده داده‌شده به مردم ایران است. او یادآور شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار‌ها تائید کرده است که ایران تعهدات مرتبط با هسته‌ای خود ذیل برجام را اجرا می‌کند.»

در پایان این بیانیه آمده است: «دبیر کل خواستار آن است که نگرانی‌ها درباره اجرای این توافق از طریق ساز و کار‌هایی که این توافق ایجاد کرده، پاسخ داده شود. او معتقد است که موضوعاتی که مستقیما ارتباطی با برجام ندارند، باید بدون ضربه زدن به این توافقنامه و دستاورد‌های آن، پاسخ داده شوند.»

انتهای پیام/

 تاکید دبیر کل سازمان ملل  بر رفع نگرانی ها درباره برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار