معدوم‌سازی ۷ تن ماده خوراکی فاسد در خرم‌آباد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد از معدوم‌سازی ۷ تن ماده خوراکی در این شهرستان طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد بیرانوندرئیس مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد با اشاره به معدوم‌سازی مواد خوراکی در این شهرستان، اظهار کرد: طی ۹ ماهه امسال ۷ تن ماده خوراکی معدوم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۳ هزار و ۱۵۰ مورد بازرسی از سطح نانوایی‌ها، ۵ هزار و ۱۵۵ مورد بازرسی از سطح سوپرمارکت‌ها، ۴۹۵ مورد بازرسی از سطح رستوران‌ها، یک هزار و ۴۱۰ مورد بازرسی از سطح قصابی‌ها و ۲ هزار و ۷۷۸ مورد بازرسی از سطح ماست بندی‌ها صورت گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد در خصوص شرایط معدوم‌سازی موادغذایی، بیان داشت: کارشناسان بهداشت با بازرسی‌هایی که در سطح بازار انجام می‌دهند مواد غذایی را که تاریخ مصرف گذشته داشته و یا شرایط بهداشتی در محل تولید و عرضه آن رعایت نشده باشد جمع، و پس از دستور قضایی معدوم می‌کنند.

بیرانوند تصریح کرد: از مراکز حساس همانند رستوران‌ها ماهیانه و برخی مراکز که از حساسیت کمتری برخوردار بوده سه ماه یک‌بار بازرسی انجام می‌شود.

وی از پلمب ۱۵۸ واحد تولید و عرضه مواد غذایی طی ۹ ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: واحد‌های پلمپ شده شامل ماست‌بندی‌ها، رستوران‌ها، فست‌فود و ساندویچی‌ها، نان فانتزی، نانوایی و کبابی بوده بوده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد افزود: همچنین طی این ۹ ماه، ۳۵ مرکز عرضه قلیان در سطح شهرستان پلمب شده است.

انتهای پیام/م

 ۷ تن ماده خوراکی در خرم‌آبادمعدوم‌سازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار