واکسیناسیون طیور؛

واکسیناسیون ۹.۵ میلیون قطعه طیور در لرستان

رئیس سازمان نظام دامپزشکی لرستان گفت: طی ۹ ماهه ابتدایی امسال تعداد ۹.۵ میلیون قطعه طیور در استان واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عزیزالله نورالهی رئیس سازمان نظام دامپزشکی لرستان اظهار کرد: ۴۲ واحد مایه‌کوبی در استان فعال بوده که ۱۰ واحد آن مختص مایه‌کوبی طیور می‌باشد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی لرستان در خصوص اهداف واکسیناسیون طیور، بیان داشت: این اقدام با هدف پیشگیری و کنترل طیور علیه بیماری‌هایی همانند نیوکاسل، گامبرو، برونشیت، آنفولانزا و آبله صورت می‌گیرد.

نوراللهی با بیان اینکه فروردین ماه سال جاری یک کانون از پرندگان آلوده به آنفولانزا در استان معدوم‌سازی شد، افزود: امسال تنها یک کانون بیماری آنفولانزای پرندگان داشتیم که طی یک عملیات، ۵۰۰ قطعه از پرندگان آلوده معدوم‌سازی شدند.

این مسوول تصریح کرد: تمام فعالیت‌های مربوط به واکسیناسیون طیور به بخش خصوصی واگذار شده است و اداره کل دامپزشکی استان نظارت دقیقی بر انجام کار‌های بخش خصوصی دارد.

وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی توسط مرغداران، تولیدکنندگان و مدیران کشتارگاه‌ها، یادآور شد: از آنجا که در فصل مهاجرت پرندگان قرار داریم لذا از تمامی فعالین بخش طیور درخواست می‌شود نهایت دقت و رعایت نکات بهداشتی را لحاظ نمایند.

انتهای پیام/م

۹.۵ میلیون قطعه طیوردرلرستان واکسینه شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار