مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی؛

استان مرکزی در معرض تهدید جدی آنفلوآنزای پرندگان

شانقی گفت: استان مرکزی به دلیل همجواری با استان‌های درگیر در معرض تهدید جدی آنفلوآنزای پرندگان قرار دارد.

شانقی مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی در سفریه خمین در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: استان مرکزی به دلیل همجواری با استان‌های درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در معرض تهدید جدی قرار دارد که بایستی اقدامات لازم در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری با حساسیت هر چه بیشتر انجام پذیرد.

شانقی افزود: دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی باید آمادگی لازم برای مواجهه با بروز احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این استان را داشته باشند و کوتاهی در این امر قابل پذیرش و جبران نیست.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود کنترل و جلوگیری از بروز این بیماری در شهرستان خمین که همجوار با استان‌های آلوده به آنفلوآنزای پرندگان است انجام پذیرد، اضافه کرد:برای جلوگیری از تردد خودرو‌های حامل طیور غیرمجاز ایجاد پست‌های قرنطینه در محل‌های مورد نیاز از سوی اداره راه وهمچنین شهرداری باید حتما مدنظر قرار گیرد.

تشکیل تیم واکنش سریع در صورت مشاهده مورد مشکوک

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: به منظور انجام اقدام فوری در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک به آنفلوآنزا در مرغداری‌های این استان، باید تشکیل تیم واکنش سریع تشکیل و در این خصوص تلفات غیر عادی طیور به شبکه دامپزشکی در شهرستان‌ها گزارش شود.

وی با اشاره به اینکه لازم است دستگاه‌های اجرایی همکاری و مساعدت لازم را برای پیشگیری از شیوع این بیماری در استان مرکزی داشته باشند، تصریح کرد: باید اطلاع رسانی به واحد‌های مرغداری و برخورد با واحد‌های غیرمجاز از طریق نیروی انتظامی، شبکه دامپزشکی و دادگستری مورد توجه قرار گیرد و اداره صنعت و معدن و تجارت هم فروش پرندگان در سطح استان را کنترل و با فروشندگان غیرمجاز برخورد کنند.

شانقی بیان کرد: مهاجرت پرندگان و تراکم مرغداری‌ها در استان مرکزی شیوع آنفلوآنزای پرندگان را به یک تهدید جدی تبدیل کرده، بنابراین اقدامات بهداشتی، کنترل و قرنطینه باید با شدت بیشتری دنبال شود و کوتاهی و قصور ازسوی ستاد مقابله با آنفلوآنزا غیرقابل جبران خواهد بود.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: پرندگان ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.