پرداخت زکات در ۲۴۰ روستای استان

کشاورزان در ۲۴۰ روستای کهگیلویه بویراحمد امسال زکات خود را پرداخت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با بیان اینکه ۶۹ طرح عمرانی با استفاده از زکات پرداخت شده در استان اجرا شد گفت: از این تعداد ۴۱ طرح در زمینه مرمت و بازسازی مساجد و ۲۸ طرح هم احداثی است.


محمد اسلامی منش افزود: این طرح‌ها در زمینه ساخت و تعمیر مسکن مددجویی، خانه بهداشت، غسالخانه، مسجد و حسینیه است.


اسلامی منش میانگین پیشرفت کاری این طرح‌ها را ۴۰ درصد اعلام کرد و ادامه داد: حدود ۳۰میلیارد ریال زکات فطریه و کفاره نیز امسال در استان جمع آوری شد.


وی اضافه کرد: ۴۴ درصد زکات جمع آوری شده در کهگیلویه و بویراحمد در زمینه امور معیشتی و رفع مشکلات محرومان و ۵۶ درصد برای فعالیت‌های عمرانی و اجرای طرح‌های عام‌المنفعه از جمله مسجد، خانه عالم و غسالخانه هزینه می‌شود.


اسلامی منش گفت: ۷۴۴ روستا در کهگیلویه و بویراحمد شرایط پرداخت زکات را دارند که از این تعداد تنها ۲۴۰ روستا به این وظیفه شرعی (پرداخت زکات) عمل می‌کنند.


وی با بیان اینکه زکات جمع آوری شده بیشتر در خصوص کمک هزینه جهیزیه، درمان بیماران، کمک هزینه تحصیلی، مسکن و اشتغال مددجویان هزینه شده است گفت: هم اکنون ۵۲۸ عامل افتخاری و ۷۱ مبلغ در ترویج فرهنگ زکات با این نهاد همکاری دارند.


وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۹۵ طرح عمرانی از محل جمع آوری زکات اجرا شد افزود: ۱۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال زکات سال گذشته در استان جمع آوری شد.


هزار و ۷۱۹ خانوار با جمعیتی افزون بر ۷۰ هزار نفر در استان مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.


۷۵ درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، ۲۳ درصد شهری و ۲ درصد نیز عشایر هستند.

انتهای پیام/د

پرداخت زکات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.