مقام آمریکایی: حتی حمله محدود به کره شمالی باعث جنگ تمام عیار و تلفات سنگین می‌شود

نماینده دموکرات کنگره آمریکا در واکنش به سخنان تیلرسون، نسبت به هر گونه اقدام نظامی علیه کره شمالی هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا پس از آنکه رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه این کشور هشدار داد در صورتی که کره شمالی برنامه تسلیحات اتمی خود را کنار نگذارد امکان حمله محدود به این کشور وجود دارد، به کاخ سفید هشدار دادند حتی حمله ای محدود علیه کره شمالی می تواند به احتمال فراوان به وقوع یک جنگ تمام عیار و تلفات سنگین منجر شود.

سناتور تامی داکورث (Tammy Duckworth) از ایالت ایلینوی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت «هیچ چیزی به نام حمله محدود وجود ندارد حتی اگر بخواهید از یک موشک کروز هسته ای استفاده کنید. چرا که چنین حمله ای به تلفات بسیار سنگین غیرنظامیان و همچنین نظامیان منجر می شود. این موضوعی است که بسیاری از آمریکایی ها آن را درک نمی کنند و معتقدم حتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم با توجه به پیام هایی که در توئیتر منتشر می کند آن را درک نمی کند.»

داکورث اوایل ژانویه به همراه رابرت گالگو، سناتور جمهوری خواه ایالت آریزونا به کره جنوبی و ژاپن سفر و با مقامات نظامی و غیرنظامی دو کشور دیدار کرد. گالگو تصریح کرد دیپلماسی و تحریم و نه گزینه نظامی تنها راه حل بحران شبه جزیره کره است.

وی گفت «کاهش تنش و کاستن از الفاظ تحریک آمیز مورد استفاده دونالد ترامپ به علاوه تداوم فشار به روسیه و چین برای اجرای کامل رژیم تحریم ها می تواند موثر باشد.»

هرچند داکورث و گالگو از تیلرسون نام نبردند اما اظهارات آنها واکنش صریحی به صحبت های وزیر امور خارجه امریکا به شمار می رود. تیلرسون روز پنجشنبه گفت در حالی که کاخ سفید به تلاش برای یافتن راه حل دیپلماتیک برای بحران شبه جزیره کره ادامه می دهد، کره شمالی باید نشان دهد می توان در مذاکرات روی این کشور حساب کرد.

تیلرسون در پاسخ به سوالی در مورد احتمال حمله محدود یا راهبردی به کره شمالی گفت ما باید همگی در مورد وضعیت کنونی بسیار هشیار و محتاط باشیم.

وی افزود آزمایش های موشکی کره شمالی نشان دهنده پیشرفت سریع برنامه هسته ای و موشکی این کشور است که به سرعت در حال نزدیک شدن به نقطه عبور از خطوط قرمز است.

انتهای پیام/

هشدار درباره درگیری نظامی میان آمریکا و کره شمالی

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار