۴۸ هزار بیکار در استان قزوین

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: نرخ بیکاری در استان ۱۱ و یک دهم درصد و تعداد بیکاران ۴۸ هزار نفر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: جمیعت فعال اقتصادی استان بالغ بر ۴۱۴ هزار نفر اعلام شده که تعداد شاغلان ۳۶۶ هزار نفر است.

بابایی اضافه کرد: سهم اشتغال صنعت در استان ۳۵ و ۵ دهم درصد، کشاورزی ۱۹ و شش دهم درصد و خدمات ۴۵ درصد است.

به گفتته وی، بیش از ۱۸ هزار نفر جویای کار به مراکز کاریابی مراجعه و ثبت نام کرده اند که ۴۷۳ نفر از طریق این مراکز مشغول کار شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: جمیعت دانشجویی استان ۱۰۷ هزار و ۳۳۷ نفر است که ۵۵ درصد آن‌ها را مردان و ۴۵ درصد را زنان شامل می‌شوند.

بابایی افزود: ۹۸ هزار نفر از دانشجویان فعال هستند.

وی نرخ بیکاری فارغ التحصیلان استان را ۱۶ و دو دهم درصد اعلام کرد و گفت: در سال گذشته با اجرای طرح کارورزی تلاش شد زمینه اشتغال این گروه نیز فراهم شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: امسال هدف گذاری استان در بخش اشتغال ۲۰ هزار شغل است که تا کنون بیش از ۸۴ درصد آن محقق شده است.

 

بابایی افزود: تعداد بیمه شده‌های جدید استان ۷ هزار و ۸۲۱ نفر است که شاهد افزایش یک و ۲۷ صدم درصدی در این بخش هستیم.

وی گفت: در اشتغال فراگیر ۱۶ رسته را مانند کفش، فرش، صنایع دستی، خدمات فنی و مهندسی، بازاریابی انتخاب کرده ایم و در بخش کشاورزی هم رسته‌هایی در نظر است تا بتوانیم برنامه‌ها را عملیاتی کنیم.

بابایی درباره توزیع اعتبارات اشتغالزایی هم گفت: نرخ توزیع اعتبارات درصنعت ۴۴ درصد، کشاورزی ۳۷ درصد، میراث فرهنگی ۱۶ درصد، کمیته امداد ۳ درصد و بهزیستی یک درصد است که این سهمیه به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

جمعیت استان یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که ۷۵ درصد آن را شهری و ۲۵ درصد روستایی هستند.

انتهای پیام/

نرخ بیکاری در استان یازده و یک دهم درصد است

 

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار