در برنامه «من و شما» مطرح شد؛

اظهارات جنجالی داریوش ارجمند درباره سینمای ایران و سریال «مختارنامه»

داريوش ارجمند با حضور در برنامه «من و شما» حرف هايى بيان كرد كه براى اولين بار در اين برنامه مطرح می‌شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داريوش ارجمند در ابتداى گفتگو درباره صراحت بیانی که دارد عنوان کرد که من هیچ وقت صراحت را با وقاحت و تحقیر اشتباه نگرفتم؛ کاری که خیلی از مجریان تلویزیون می‌کنند. اتفاقا که کتابی درباره اصول اجرای صحیح هم نوشته ام که بزودی منتشر خواهد شد.

وی همچنین گفت كه در خانواده اى به دنيا آمده كه مادرش تار مينواخته و خواهر و برادرش هم به هنر پيوستند. او در پاسخ به سوْال ظلى پور درباره علاقه اش به خوانندگى گفت: به خوانندگى علاقه داشتم اما هيچ گاه نخواستم به عنوان شغل به آن فكر كنم و علاوه بر آن من در ميان بازيگرانى كه خواننده شدند توفيقی نديدم.

*بازی فریبرز عرب نیا را در «مختارنامه» اصلا دوست نداشتم

بازيگر نقش مالك اشتر بعد از نمايش عكس داوود ميرباقرى در پاسخ به اين سوْال كه آيا براى بازى در مختارنامه پيشنهاد داشته، عنوان كرد كه با واسطه ميان تصويربردارى اين كار براى بازى دعوت شده و ادامه داد: به واسطه گفتم بگوييد كه سناريو را برايم بفرستند و از آنجايی كه من و داوود از اين حرفها  با هم نداشتيم كه سناريو را بخواهم او احتمالا تعجب كرد و در نهايت اين همكارى اتفاق نيفتاد.

وی درباره بازى فريبرز عرب نيا هم گفت: اصلا بازی عرب نيا را دوست نداشتم. اولين اصل براى بازى در يك سريال تاريخى اين است كه صورتت شباهتى به اصالت نقش داشته باشد. مهدى فتحى وقتى نقش عمروعاص را بازى ميكرد، با آن شكل بازى شك نمی كرديد كه اين آدم عرب است. اما از كجا شما ميتوانيد در مختارنامه حس كنيد كه آقاى عرب نيا به جز اسمش عرب است؟

*حسن فتحی من را دوست نداشت و ندارد

پس از آن عکس اکبر عبدی نمایش داده که ارجمند معتقد بود اکبر عبدی بیش‌تر از آنکه در بازیگری استعداد داشته باشد، در شو مستعد است و اگر به او برنامه بدهند خیلی بیش‌تر از دورهمی و ... دیده می‌شود.

ظلی پور از فیلم ازدواج به سبک ایرانی به عنوان یکی از بهترین فیلم های کارنامه داریوش ارجمند یاد کرد و پرسید که چرا هیچ وقت همکاری با این کارگردان تکرار نشد که وی در پاسخ گفت: حسن فتحی من را دوست نداشت و هنوز هم دوست ندارد. برعکس کیمیایی که عاشق بازیگرهایش می‌شود. اگر در فیلم اولش کار کردم چون فیلم اولش بود؛ خیلی از کارگردان ها فیلم اولشان را با من کار کردند. من خیلی نظر و پیشنهاد می‌دادم و احتمالا همین را دوست نداشت.

*اگر علی معلم زنده بود مجری هفت مشخص بود

پس از این صحبت، نام علی معلم به میان کشیده شد و یاد این هنرمند نیز زنده شد و ظلی پور با کنایه ای گفت : علی معلم مردی تکرارنشدنی بود و قطعا اگر زنده بود روند انتخاب مجری برای برنامه هفت اینقدر طول نمی کشید! و ارجمند نیز با تایید این حرف گفت: بارها و بارها بعد از فریدون جیرانی به علی معلم برای اجرای این برنامه پیشنهاد شده بود، اما نپذیرفت چون برای خودش اصولی داشت.

*فرار از بهروز افخمی به خاطر ناصر تقوایی

در بخشی دیگر از گفتگو نیز ارجمند به این موضوع برای اولین بار اشاره کرد که به خاطر بازی در «ناخدا خورشید» قیدبازی در «کوچک جنگلی» به کارگردانی بهروز افخمی را زده است.

بازیگر فیلم «اعتراض» درباره همکاری اش با حامد کلاهداری در «پایان نامه» و «شکلات داغ» و اینکه آیا از این همکاری پشیمان است، بیان کرد: من کلاهداری را از وقتی بچه بود می‌شناختم و فیلم «شکلات داغ» او هم به نظرم فیلم خیلی خوبی است؛ اما «پایان نامه» که من بازی کردم سناریو اش این نبود. اصلا قرار نبود از دانشجوی ستاره دار و این چیزها در آن صحبت شود. چیزی که من خواندم این نبود.

*کنایه تند داریوش ارجمند به محمدرضا شریفی نیا

در پایان این برنامه ظلی پور با نمایش عکس محمدرضا شریفی نیا پرسید که چرا در طول این سالها مانند این چهره کار «کستینگ» فیلم های سینمایی را انجام ندادید و بازیگر معرفی نکردید؟ که ارجمند در پاسخ گفت: نه من روی شاگردانم تبلیغ نکردم و نمی‌کنم. او خیلی کارها می‌کند که ربطی به سینما ندارد و یکی از آنها هم همین است! کستینگ میدانید یعنی چه؟ سندیکایی وجود دارد که بازیگران را رصد میکند و بعد انتخاب میکند؛ نه اینکه من از چشم و ابروی کسی خوشم می‌آید او را انتخاب کنم یا اینکه او دخترخاله ام است یا پسرخاله ام و آن یکی 10 هزارتومان میدهد و فرد دیگر 5 هزارتومان!

گفتنی است؛ برنامه «من وشما» به تهیه کنندگی هادی قندی، اجرای آرش ظلی پور و نویسندگی دنیا خمامی جمعه ها ساعت 14 به صورت زنده از شبکه شما پخش می شود و تکرار آن ساعت 23 روی آنتن می‌رود.

 

انتهای پیام/

 

داریوش ارجمند: مجری نباید صراحت را با وقاحت و تحقیر اشتباه بگیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
علیرضا جاویدان
۲۲:۱۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
با تمام احترامی. که برای اقای. ارجمند قایل هستیم لیکن باید بگویم اقای ارجمند این خودخواهی. شما را متوجه نمیشوم اینکه با بازیگری چون اقای عرب. نیا.رقابت. دارید و..... اما. شخصیت. مختار ثققی. را زیر سوال برده اید عجیب. است
و در اثبات اینکه از تقدس شخصیتذ تاریخی. مختار بکاهید گفتید که. من. تاریخ اسلام را میدانم. شاگرد شریعتی هستم
این حرفها از _شما بعید است مختار ثقفی همان کسی. است. که
با معدوم کردن شمر عمرسعد ابن زیاد و.....دل اهل بیت رسول الله. را شاد کرد حال شما میگویی علیه الاسلام نبوده

عجب
United States of America
امین
۰۲:۱۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
اقای ارجمند از شما بعید با این سن یک بچه شما رو نصیحت کنه اگر یک مقداری تعقل می کردین می فهمیدین که شاید کسی به مختار ثقفی علاقه داره و این همه توهین جایز نیست احترام و حرمت را نگه دارید یک بار نقش مالک اشتر بازی کردید حالا اقای میر باقری برادر بزرگوار و مرحومت تو رو اورد تو مختار نامه امید وارم از حسادت نباشه در ضمن به مختار توهین نکنید من عاشق این شخصیت بزرگ و ارجمند هستم و از اقای عرب نیا بابت بازی در این فیلم تشکر می کنم ومن اونقدر درمورد مختار خوندم که می دونم طرفداری چه کسی را می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ebrahim
۱۵:۴۸ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
عشقه داریوش ارجمند
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۰:۵۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
آقای ارجمند شما اسطوره هستید ولی من بازی آقای عرب نیا واقعا به دلم نشست عالی بودند در کنار بزرگان بازیگری دم همشون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
نظرم در رابطه با داریوش ارجمند کاملا عوض شد,خودشون و نشون دادن,درباره مختار که امامان ما گفتن مایه آرامش ما شد این طور حرف زد,واقعا باعث تاسفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
اتفاقا با اینکه اقای ارجمند رو بسیار دوست دارم و ارادت خاصی بهشون قائلم ولی با برخی حرفاشون مخالفم.بخصوص زیر سوال بردن بزرگمرد سینمای ایران آقای عرب نیا.من هر چی فکر کردم کسی غیر از او توان بازی نقش مختار رو نداشت.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۸:۰۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
نظر من در مورد مختار واقعا ابولفضل پور عرب خیلی زیبا نقششون رو بازی کردن هیچ ایرادی نداشتند من فیلمهای داریوش ارجمند رو هم دوست دارم واقعا بی انصافیه که از فیلم مختار ایراد بگیریم تمام بازیگران سنگ تمام گذاشتند دمشون گرم موفق باشند
Iran (Islamic Republic of)
مجید هاشمی فرد
۰۲:۳۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
ابولفضل پور عرب رو اخه کجای دلم بزارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
امان از حسادت
Seychelles
ابوذر
۲۲:۰۵ ۳۰ دی ۱۳۹۶
آقای عرب نیا خیلی هم عالی بازی کرده من که سه بار مختار نامه رو دیدم و هر بار برام تازگی داشت که بازی آقای عرب نیا دلیل اصلیش بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۳۰ دی ۱۳۹۶
اقای ارجمند یه دونه هستند و بسیار دوست داشتنی صحبت هاشون در مورد مختار نامه کاملا نقل نشد اینجا ولی حرف هاشون حق هست ما بزرگ مردان زیادی در تاریخ ایران داریم که شایسته بود سریال های اونها هم ساخته میشد .