ضرورت ایجاد زیرساخت‌های اشتغالزا جهت کاهش مهاجرت روستائیان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاهش مهاجرت و ایجاد اشتغال روستائیان برای مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید یک اولویت باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهاجرت در برخی شهرستان‌های این استان نگران کننده بوده و برای کاهش این روند، امکان بیشتر زیست اشتغال و معیشت در تمامی سکونتگاه‌ها در اولویت کاری‌ام قرار دارد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مسائل اجتماعی و مدیریت منابع توسعه روستایی عنوان کرد: در زمینه روند رو به رشد مهاجرت از روستاها و رشد معضلات اجتماعی با تعامل و همگرایی تمامی دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان در دانشگاه‌ها باید تدبیری اندیشیده شود.

احمدی ابراز کرد: با توجه به افزایش مهاجرت در برخی شهرستان‌ها و مهاجر پذیر بودن برخی مناطق دیگر کهگیلویه و بویراحمد و سرمایه گذاری‌های بزرگ در مناطق مهاجرت کننده، طرح آمایش سرزمینی با هدف جلوگیری از هزینه‌های اضافی و برقراری عدالت در این زمینه بازنگری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید با ایجاد زیرساخت‌های اشتغالزا جلوی مهاجرت عشایر و روستائیان را به شهر بگیریم، بیان کرد: با شعار و حرف نمی‌توان مانع از مهاجرت روستائیان به شهر شد بلکه باید با نیازسنجی مناطق به خدمات مختلف و ایجاد اشتغال به سمت کاهش مهاجرت رفت.

نماینده عالی دولت در استان در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: طبق بررسی‌های میدانی که در چند ماه حضورم در این استان داشته‌ام به این نتیجه رسیده‌ام که فرهنگ کارآفرینی ضعیف بوده و جوانان تحصیل‌کرده تنها پشت میز نشینی در ادارات دولتی را شغل دانسته و دنبال می‌کنند.

احمدی از 400 میلیارد تومان تسهیلات با سود 5 درصد برای اشتغال روستایی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: روستاهای این استان در زمینه ایجاد شغل و رونق تولید در بخش‌های مختلف از جمله مشاغل خانگی، صنایع دستی، کشاورزی و ...ظرفیت مطلوبی دارد که باید در این زمینه با یک برنامه ریزی دقیق برای همیشه چاره اندیشی کرد.

انتهای پیام/ش

کاهش مهاجرت روستائیان اولویت مدیران کهگیلویه و بویراحمد باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.