٤٢ اثرراه یافته به جشنواره بین‌المللی تبریزیم

رئیس ستاد برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های خیابانی و فضای باز تبریزیم گفت: ٤٢ اثر حائز کسب بیشترین آرا از سوی هیئت بازخوانی شده و به بخش رقابتى راه یافتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، حسین آذرنیا رئیس ستاد برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های خیابانی و فضای باز تبریزیم گفت: تعداد آثار دریافتی در آخرین لحظات مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تبریزیم به ۲۰۷ اثر رسید که توسط هیئت بازخوانی مورد بررسی قرار گرفته و در مجموع ٤٢ اثر به بخش رقابتى رسیدند.

وی افزود: تعداد آثار راه یافته به بخش رقابتی به تفکیک ۱۸ نمایش در بخش مسابقه، ۱۹ نمایش در بخش کار اولی ها و ۵ نمایش در بخش خادمین شهر است.

آذرنیا همچنین موضوعات حقوق شهروندی، مسائل اجتماعی، زنان، آیینی و سنتی و سلامت را از موضوعاتی عنوان کرد که مورد توجه هنرمندان شرکت کننده بیش از همه قرار گرفته است.

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی تبریزیم نیز در خصوص آثار ارسالی به دبیرخانه گفت: آثار ارسال شده به دبیرخانه از کیفیت بالایی برخوردار بودند و پیش بینی رقابت تنگاتنگی میان آثار راه یافته به بخش رقابتی می‌شود.

یعقوب صدیق جمالى به تاثیر بخش مرور پنجمین جشنواره بین المللی تبریزیم در ترغیب هنرمندان برای شرکت در این جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری موفقیت‌آمیز بخش مرور طی هفته‌های پایانی مهلت ارسال آثار به جشنواره؛ نشاندهنده میزان توجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز نسبت به نمایش‌های برگزیده بود که میزان مشارکت و رغبت هنرمندان برای حضور در این جشنواره را افزایش داد.

علی پوریان عضو هیئت بازخوانی پنجمین جشنواره بین‌المللی تبریزیم نیز اذعان کرد: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره نسبت به دوره های گذشته از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

محمد رمضانی پیشکسوت و نویسنده تئاتر و عضو هیئت بازخوانی تصریح کرد: قطعا تلاش بسیاری در پیشینه پنجمین جشنواره بین المللی تبریزیم رقم خورده که باعث رونق و افزایش کیفی آثار جشنواره شده است.

همچنین اکبر شریعت دیگر عضو هیئت بازخوانی به نقش بخش مرور جشنواره اشاره کرد و گفت: بخش مرور پنجمین جشنواره تبریزیم تاثیر بسیار خوبی بر هنرمندان گذاشته و معیار خوبی را به آنها داده است و امید می رود که این دوره نسبت به ادوار گذشته خود پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

گفتنی است؛ اسامى طرح هاى راه یافته به بخش هاى رقابتی پنجمین جشنواره بین المللى تبریزیم یکشنبه اول بهمن ماه اعلام می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

تبریزمیزبان برگزاری جشنواره بین‌المللی نمایش‌های خیابانی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.