در جلسه علنی امروز صورت گرفت؛

موافقت مجلس با فوریت طرح استفساریه قانون جامع مبارزه ملی با دخانیات

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی طرح استفساریه قانون جامع مبارزه ملی با دخانیات به صورت یک‌فوریتی موافقت کردند.

موافقت مجلس با فوریت طرح استفساریه قانون جامع مبارزه ملی با دخانیاتبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 1 بهمن 96) مجلس شورای اسلامی با 120 رأی موافق، 51 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجمومع 216 نماینده حاضر در صحن علنی با بررسی یک فوریتی طرح استفساریه قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات موافقت کردند.

در موضوع این استفساریه آمده است: آیا اماکن عمومی مذکور در تبصره 1 ماده 13 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب 15 شهریور 1385 با اصلاحات و الحاقات بعدی شامل قهوه‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌های سنتی و اتاق‌های استعمال دخانیات مستقر در فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری نیز می‌باشد؟ که در پاسخ به این استفساریه آمده است: خیر، اماکن عمومی مذکور در تبصره 1 ماده 13 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات شامل قهوه‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌های سنتی و اتاق‌های استعمال دخانیات مستقر در فرودگاه‌ها و در پایانه‌های مسافربری نمی‌شود.

گفتنی است در مقدمه این طرح ذکر شده است که با عنایت به اینکه مصرف قلیان در اماکنی به نام قهوه‌خانه مرسوم بوده که این واحدهای صنفی اولا سابقه بیش از دهها سال در جامعه داشته، ثانیا این اماکن تحت نظارت دقیق اتحادیه صنفی خود بوده و صرفا اماکن دارای مجوز برای استعمال دخانیات و قلیان مبادرت به این امر می‌نموده و افراد متقاضی کاملا آگاهانه وارد این اماکن می‌شوند که از این حیث و با توجه به نوع ارائه خدمات اطلاق اماکن عمومی به آن غیروارد می‌باشد.

ضمنا با عنایت به سابقه طولانی اینگونه اماکن، قهوه‌خانه‌ها یکی از نمادهای سنتی کشور ما محسوب می‌شوند و به همین دلیل مورد مراجعه افراد بسیاری می‌باشند و طبعا جمع‌آوری بدون برنامه قلیان علاوه بر آثار سوء آن که متوجه فعالان این خدمات به عنوان اماکن کسب و بیکاری جمعیت قابل توجه فعال می‌تواند آثار سوء دیگری از جمله زیرزمینی شدن آن داشته باشد.

مضافا اینکه اساسا تولید، واردات و مصرف دخانیات به طور مطلق ممنوع نیست و قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات نیز مبین همین معناست، لذا این استفساریه جهت رفع ابهام از این قانون درباره فعالیت قهوه‌خانه‌ها و اتاق‌های استعمال دخانیات مستقر در فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری ارائه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار